notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

well thats just fine

Kategori: den eviga monotomin

Nu är jag hemma från Österrike.. japp, den årliga resan med pappa, Anna och bröderna är avklarad. Sååå.. det finns inte så mycket att se fram emot nu?
.. eller haha jodå.. plugg, tentor och vardagsfattigdom.
 
Österrike var lika underbart som alltid :)
- Åka skidor är så jäkla kul - synd att man inte är mer duktig!
 
Jag ska åka på Close-upbåten har jag bestämt. Det är dags för ett ordentligt sjöslag. Fösöker locka med mig Jannike och Rebecca - de har inte riktigt nappat än.. så ska sälja in idén lite mer .. tills de ger med sig helt enkelt! Vi behöver en till hyttkamrat.. så någon frivillig?
- Båten lämnar frihamnen den 19/4.. så det är en jävla stund kvar.. hehe.. men man måste planera så att man inte dör av trisstess :)

... juste.. innan dess ska jag antagligen till Björnrike.. har inte hört hur det blir med det riktigt - men antar att det blir av! :) Annars får den helgen gå till att åka till Göteborg eller liknande :p haha.. massa events hela tiden .. och när man pluggar någonting som man inte är sugen på (Statsvetenskap är mycket intressant, men jag vill inte plugga alls egentligen - men bor man i studentlägenhet så gör man) så kan man missa en del utan att bry sig ett piss :) 
 
Livsplan.. ja, eller en kortsiktig i alla fall: jag ska resa, kosta vad det kosta vill!
- Antingen tar jag bartentercertifikat i Sverige och har det som back-up-karriär medan jag reser .. eller.. ELLER.. så tar jag certifikatet utomlands.. typ i Dublin.. där det är billigt och bo.. samt kanske inte riktigt lika många 18-åringar som på.. typ.. Kos :P haha.. ska överlägga detta med mig själv vid tillfälle :)
Har en deadline på boendet också, måste fixa en "vanlig" lägenhet till augusti ... för jag orkar inte plugga en termin till.. då får det bli på distans och utan lån.. för man blir galet låst av allt.. och 124 000 i studieskulder kanske räcker? :)

Jag och fröken Jannike pratar om en långresa till Thailand i höst/vinter. Det skulle vara helt jävla grymt!
 
Har även hört att man ska skaffa sig ett jobb.
Inte sugen.
Alla andra har fått vara lediga och göra roliga saker.. jag har pluggat sedan jag började första klass.. sååå i 16 år (japp, slog 23-7 i kalkylatorn lite snabbt).. okej hade en termins paus mellan gymnasiet och högskolan.. fast nu är det fan min tur. Eller efter den här terminen.. 
 
Juste.. plugga var det ja.. har seminarium imorn.. har inte lyckats få tag i den mest viktiga kursboken.. men kanske överlever i alla fall? Ska kolla igenom allt som ligger på studentwebben.. läraren kanske har lagt upp det som är mest viktigt att kunna..
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: