notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

fredagssvammel

Kategori: den eviga monotomin

Idag är det fredag... alla hjärtans dag.. och jag ska plugga =)
.. har tenta i bokföring imorn.. mellan 9 och 12.. så kan inte ens gå ut och drick öl denna fredag..
 
Alltså jag ska vara tydlig: jag är inte bitter över det här mer alla hjärtans dag.
- Det känns ju inte speciellt annorlunda än alla andra singel-dagar i mitt liv ^^.. och igen skall jag förtydliga: att vara singel är inget straff precis :)
.. men såhär, skilnaden mellan idag och alla andra dagar är väl att alla pratar om godis, sex och romantik på tv.. det är mer blommor och rosa/röda saker i affärerna.. och det är ju inte direkt upprörande.. jag hoppas på att det finns billigare blommor idag/imorn.. så kan man slå på stort! hahaha nej det är ingenting patetiskt eller sorgligt i att köpa blommor till sig själv.. det är det ju ingen annan dag på året... så varför skulle det vara det just idag :)
 
Så tillbaka till .. äh.. nu pratar vi om någonting annat helt enkelt. Jag ska egentligen plugga i detta nu.. men börjar när jag är klar med detta inlägg.. bokföringsteori är extremt tråkigt, men nu kan jag uppgifterna i boken utantill (så hoppas de exakta frågorna kommer på tentan).. och det där med att bokföra kan jag  -när jag inte slarvar eller miniräknaren sviker mig. SÅÅÅ om jag inte klarar tentan imorgon blir jag ledsen..
 
Jag har en känsla av att jag vill shoppa.. trots att jag köpte fyra nya ljuslyktor igår - Sara skulle köpa presenter till sin mamma.. så jag följde med och köpte presenter till mig själv :)
... imorse tänkte jag att min belöning för att ha pluggat hela förmiddagen skulle bli att shoppa.. och jag hade något speciellt i åtanke.. meeen jag har glömt var det var.. behöver dock lite nya kläder... men sådant är så klurigt att köpa.. man måste vara på rätt humör och hitta det man letar efter... annars är det bara frustrerande.. men hmm.. om jag kommer igång med pluggandet får shopping bli belöningen.
 
Det vill säga om jag hinner innan träningen.. idag blir det antingen simning med Emy eller intervall-träning på gymmet :) hade en plan på att hinna både och.. men om jag ska shoppa.. jag menar plugga ... så kommer det bli tight!
- Jaaajaaa nu ska jag ge mig.. plocka fram de dumma böckerna och plugga fram till lunch (som lär berså av tacosresterna från min och Saras asgoda middag).
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: