notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

dravel

Kategori: den eviga monotomin

Klockan är nu 11:40. Jag har precis ätit lunch och inväntar mitt kaffe ..
Hahah kaffe<3 jag drömde att jag drack världens godaste kaffe imorse (eller vad man kallar 06:19?). Det var så gott att jag vaknade!
- Det var i och för sig passande att vakna då, för det innebar att jag kunde börja plugga strax efter sju...
 
Jag har alltså pluggat hela morgonen/förmiddagen.. hjärnan känns full.. så hoppas att kaffet ska hjälpa till med att få det att bli lite mer kompakt där inne.. så man kan trycka in lite till. Ja, jag tror att jag skrivit detta tidigare men iaf: jag har tetna i bokslut på lördag.
Så sitter här och pressar in kunskap om periodoseringar, värderingar, obeskattade reserver och skatt/eget kapital i aktiebolag... mycket spännande.. speciellt att alla procentsatser man ska lära sig innehåller en 7a... 0,7 och 0,72 och 0,97.. varför känner jag.. det gör det hela lite mer förvirrande.. hahah nej det är inte det som är mest förvirrande alls - det som är mest förvirrande är allt. Hjärnan vill inte kunna bokslut.. men den måste.. så ska plugga mer idag.. imorn fm samt hela fredagen.. och ha sista genomgång lördag morgon.. sen tenta kl 13:00.. efter det är jag friiii :D
 
Om en vecka och EN dag är jag och Jannike i Nice, då kan jag släppa allt vad bokslut heter.. och kolla på natur, sol, dricka vin och äta ost.. längtar!!!!!!!!!!
 
Nu ska jag snart sluta lyssa på Hole, återgå till tystnad och plugga röven av mig.. så jag klarar den dumma tentan..
sen måste jag ju träna klockan tre också.. så lika bäst att återgå till böckerna..
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: