notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

Klar med skolan!

Kategori: Noll koll - Rock n' Roll

Igår hade jag min sista tenta - möjligtvis ever?!
- Har ju en tanke om att jag kommer att gå lite kurser i diverse grejer.. men inget mer univeristet och högskola inom den närmsta framtiden!
... måste man bli vuxen nu?!
Sommaren är fan här - och jag missade Sweden Rock.. så pass vuxen är jag i alla fall! (tack Agnes för att du hindrade mitt infall att dra till festivalen i onsdags).
 
I måndags var jag ganska duktig: satt i skolan och arbetade med ett grupparbete/redovisning inför tisdagens seminarium. Jag tog mig även till gymmet.. och efter det... kommer jag inte ihåg - antagligen åkte jag hem och dog i soffan..
 
I tisdags hade vi seminarium på eftermiddagen - så på förmiddagen pluggade jag med Henny och Angelica i skolan =) Agnes kom och satt med oss ett tag också :) hon skulle söka jobb och såå.. efter seminariet hängde jag med Agnes :) Vi tog en glass på Mariatorget - sedan en kaffe inne på ett fik :p .. jag skulle träna .. men tunnelbanan var emot mig.
 
Så jag skippade det.. mötte Tottie, åkte till Grönan - Miss Tut fyllde nämligen 23 dagen till ära! .. vi kikade lite på Bourbon Boys innan vi tog tåget till stan ..och vandrade mot Anchor - vi åt födelsedagsmiddag och skulle hem tidigt. MEEEN.. ja, vi tog en öl eller två.. innan jag beställde in Agwa... sen var det några öl till.. runt halv tre hade vi även shottat fireball med Tappe och ägt dansgolvet.. tror att sista låten var Hey Mickey .. eller vad den heter..
... och efteråt kom DJ:n fram till oss (detta återberättat för mig dagen efter).. och sa "jäklar vilken show ni höll tjejer".. då vet man att man är i fin form... hahaha!
 
Självfallet följde vi (jag, Tottie och Tappe) med Micke till Labbet. Det stänger ju fem. På vägen dit pratade Tottie endast mellan tänderna - det fann jag extremt underhållande :p så när vi kom till Labbet glömde jag att skärpa mig:
- Hur mycket har fröken druckit? vakt
- Vaddå hur mycket jag har druckit? jag
- Jaaa.. är det 3 öl eller 10 öl?
- Hm.. fyra? jag (jaa det kanske kan stämma, han frågade ju inte om spriten)
- jahaa.. och hur gammal är du då?
- 23!!!
- Okej, men gå in då!
 
Självfallet beställdes det in mer shots och öl... för det behövdes ;) Jag, Tottie och Tappe var hemma hos Tottie innan alarmet ringde.. sedan vaknade jag varm och äcklig på Totties soffan som jag delade med Tappe.. haha., varmt och trevligt ^^ Jag vaknade av ett SMS från Agnes.. hon undrade när jag skulle vara i skolan.. då blev det fart på mig; jag skulle ju hem och tvätta. .. sådant är sjukt när man är full (hade sovit i ca 1,5 h).
 
Ungdomar: när man är full och tvättar så ska man inte kolla in i tvättmaskinen medan den arbetar.. man blir mycket illamående och måste sätta sig i fosterställning!
 
Agnes kom hem till mig runt elva, jag lagade lunch :) Agnes sökte jobb och jag mådde piss :p - Vid tre svepte jag ett glas med resorb och treo ... sedan somnade jag i en kvart - seeeen var det bara att åka in till stan och möta Emy! Vi käkade sushi - sen var jag fan i form att träna!
 
I torsdags var det nu nationaldagen - så jag pluggade inte... mamma kom hem till mig för att hjälpa mig med hemförsäkringar och sådant :) När hon åkte, gled jag till stan och mötte Sara =) Vi drog till Rålis - där var Agens, Sari och massa mysigt folk :) De drack öl och hade sig - men eftersom jag och Sara är så vuxna så drack vi vatten.. hehe (inte alls så att vi skulle upp tidigt dagen efter). Sommarkänslan var på topp i Rålis.. men moi et Sara stannade bara till sju-tiden :) .. seedan åkte vi till mig slängde ihop lite pesto - så jag kunde laga pasta med pesto och lax =) Vi åt middag på balkongen! Sommar<3
... efter det somnade vi i soffan till Fear and loadning in Las Vegas :p
 
På fredagen skulle jag plugga heeela dagen: så jag mötte Henny och Angelica i skolan runt halv tio.. ehm.. seen pluggade vi till halv tolv xD.. efter det åkte jag hem till Alexi och färgade hennes hår, fick ju kaffe för besväret :p .. på efermiddagen mötte vi upp Mira i slussen och åkte ut till Tezzi på Värmdö =) Hade en asmysig tjejkväll med god middag och en jäkla massa rosévin :D - ramlade hemåt runt elva-tolv.. så sov sju timmar innan det var dags att ta sig till skolan..
 
Både Henny och Angelica var sena (ja, de hade också druckit vin kvällen innan). Vi satt i gräset utanför universitetet och pluggade liiite i solen =) - Snackade mest skit och drack kaffe :p Tentan började klockan fyra. Kvart över fem hade jag svarat på allt, gått igenom det och lämnat in! No more schooooollll :D
 
Kvällen spenderade jag hemma och sov i soffan typ :P - Idag ska jag och mamma städa gamla lägenheten... hon skulle vara här nu.. så hon åkte från Nacka för 10 min sen.. familjen tidsoptimist.. hehe..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: