notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

Lördag :)

Kategori: den eviga monotomin

Jag gick upp strax efter sju imorse, klockan ringde kvart i men tror att jag stod på benen tjugo över.. hade tvätttd klockan sju..  så det var bara att slänga på sig mjukisar och ruscha ned till tvättstugan... nu har jag tvättat klart, ätit frukost och duschat.. dessutom har jag börjat på min praktikrapport.. man skulle tydligen referera till en litteraturrapport vi gjorde på A-terminen.. det vill säga våren 2010.. eftersom min dåvarande dator har kraschat fick jag rodda lite på högskolans hemsida - tillslut hittade jag min inlämning.. ehm... japp, det var ju den terminen ja.. sjukt att den uppgiften var godkänd - bara massa felstavat dravel, gissar på att jag slängde ihop skiten på en kvart (antagligen kvarten innan deadline).
 
Idag ska jag åka till landet :)
- Yes det blir en lugn helg, har spenderat så mycket pengar under julhelgen.. så måste hålla mig lite i kragen..
Igår var jag på middag hemma hos Tottie, vi käkade älg och potatis samt drack vin.. och snackade :) Det var mycket trevligt! Jag drog hem runt halv tolv.. så hann med tåget hem :) Fick med mig minneskort, gamla kursböcker och Tjenare Kungen (som hon har lånat i snart 1,5 år) hem :))
 
Såg just schemat för Statsvetenskap I som jag börjar nu nästa terminen.. kursstart är 21 januari... men då är ju inte jag hemma.. ska boka Thailand ju! Det var massa föreläsningar första veckan... ingen ångest alls.. men näh, har ju lyckats missa massa föreläsningar och överlevt tidigare... Hoppas jag känner någon som också ska gå Statsvetenskap på Stockholms Universitet.. som ska vara där första veckan och kan fill me in om vad som händer!
- Kommer ju missa en vecka i mars också.. ah då ska jag till Österrike med pappa och den delen av familjen, i år igen :) Seeen måste jag ju hälsa på Liza i Barcelona typ hela tiden, annars kommer det bli sjukt jobbigt.. tänk fem månader utan henne... sjuuukt..
 
Näh nu ska jag vika in min tvätt, klä mig och fortsätta med praktikrapporten :)
- Om man gör klart skoluppgifterna den här/nästa vecka så får man två lediga dagar om två veckor.. och det vill jag :)
 
Ah för nästa vecka är sista veckan på praktiken..
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: