notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

nu regnar det, vår!

Kategori: den eviga monotomin

Valborg. Jag tvättar och dricker kaffe!
... ska snart börja sortera det som ska doneras till statsmissionen samt fortsätta min packning. Japp, imorn ska jag och mamma åka till statsmissionen och lämna saker. Efter det ska vi förbi lägenheten, ja den nya, och lämna saker i förrådet. Ska även kolla hur den ser ut nu, golvet lades in förra veckan och köket kom i måndags: det är rött :D
- Idag hade vi seminarium, så allt utom tentan är klart för denna delkurs. Tentan är på fredag.. så stressen är inte över än!  Kan inte släppa tentan eller flytten.. så går på högvarv hela tiden. Nej, jag har inte tid att fira valborg. Dricker mer kaffe..
 
Imorn kommer även grabben som ska ha lägenheten efter mig (studentlägenheten). Han vill kika på den.. så ska väl höra om han är villig att flytta in en månad tidigare - så jag blir av med hyran för nästa månad.. och om han vill ha min tv.. soffa.. cd-/dvd-ställ...och bord med stolar.. haha.. hoppas det så jag slipper göra mig av med allt..
 
I helgen var jag i Skåne. Jag, mamma, Stefan, Robert och Thereses kompis Sofia åkte på fredagseftermiddagen .. o landade hos syrran typ elva på kvällen. Att åka bil är sjukt segt! På lördagen började jag och mamma dagen med att gå en prommenad :) Sedan var det bara att åka in till "stan" - Tommelilla.. gå på bolaget samt handla massivt med mat. Japp, maten skulle räcka till 100 personer. Syster och två av hennes vänner firade sina 18-årsdagar :)
Långbord. bönder, skrålande och sjukt mycket alkohol!
- Kvällen var mycket rolig. Mamma tyckte jag var för full för att städa - så jag fick åka till vandrarhemmet med två av syrrans kompisar (som mamma skulle köra till tåget dagen efter) när de andra skulle städa. Inte mig emot.
Dagen efter mådde lite för bra, att hänga med 18-åringar kanske gör en yngre? Jag var i och för sig jäkla trött.. men ingen värre bakfylla :p
 
Precis när jag hade kommit hem, duschat och tagit mig pyamas så ringde Tottie. Hon stod i mataffären, bakfull, och handlade massa chips, godis och annat gott. Så självklart tänkte hon på lilla mig :D
- Så jag åkte in fröken Tut och var seg i hennes soffa!
 
Skola, träning, skola.. skola.. träning.. jobb, träning.. skola... det är resten av min vecka typ..
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: