notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

stop pickin' on me

Kategori: den eviga monotomin

God morgon :)
 
Idag ska jag börja min dag i Skärholmen - yess, nu ska jag äntligen få våldgästa en grundskola ^^ haha.. näh men det är till projektarbetet.. så jag ska dit och försöka hitta någon att prata med om nationella proven för åk 3. Dessutom har jag lånat en kamera från skolan, så tänkte passa på att fota lite :)
- Idag måste jag ta tag i att kontakta min gamla skola ute i Nacka också... blah, tycker inte om att vara där... men ah jag vill ju få klart mitt projektarbete, så det är väl bara att suck it up...
 
Utöver äventyret i Skärholmen ska jag antagligen hänga i skolan... men efter det blir det till att gymma och plugga med lillebror - kommer bli jobbigt sedan när han blir äldre och vill ha hjälp, tänk om man har glömt allt man lärt sig i högstadiet typ ^^ haha...
 
Ikväll spelar Zerozero på Harrys, det är deras första spelning - så jag lär glida dit och kika! :)
 
Igår var det vikarie på dansen, fyfaaan vad hon körde på - trodde att jag skulle dö efter halva tiden typ.. ah det var längesedan någon körde med mig så ^^ men jag kan meddela att jag blev förvånad: jag kan göra armhävningar! :O .. asså inte många men det var inte som det brukade: jag försökte, armarna vek sig och jag slog näsan i golvet. Nejnejnej, jag kunde hålla mig uppe - måste vara allt gymmande, då jag faktsikt även tränar armarna ^^
 
Innan dansen var jag ganska skulle käka, byta  om och fixa: på en timme. Det är egentligen tillräckligt med tid... meeeen.. jag fick ett infall och började laga mat: en paj för att vara exakt. Annars skulle jag ju inte få lunch idag! Så det var bara att dega ihop en smördeg och steka ihop zuccini, lök, vitlök köttfärsen som var kvar från tacos-veckan och blanda i lite kryddor och tacosås samt fetaost ... pajskalet fick inte förgräddas ordentligt, men får hoppas att det funkar i alla fall ^^  Jag hyvlade upp handen med osthyveln under processen: så ta lärdom - hyvla inte under stress! Det gör fan fortfarande ont... och det blödde som in i helvete... :( Medan jag letade efter plåster och försökte styra allt så började brandvarnaren tjuta - så det var bara att kasta sig upp på en stol och tyycka på knappen som styr helvetet.. samtidigt som man skulle slå på fläkten och öppna alla fönster. Ja, det var en riktig cirkus...
- dessutom skulle jag hinna äta min fetaost, tomat och bröd med tzatsiki (middag).
 

Hoppas denna dag inte blir lika stressig...
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: