notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

Göteborg och inga kräftor

Kategori: Noll koll - Rock n' Roll

I torsdags åkte jag och Jackie till Göteborg: det var en mycket stressig dag...
- fotojobb, plugga med lillebror och sitta på tåget kl 17:10. Men vi hann :D Den dagen hade Jackie varit på arbtesintervju - första efter hon fått besked om arbetsbrist på sin nuvarande arbetsplats.. och tror ni inte att den lilla ungen får det första jobb hon söker - man blir så stolt :D hihi..
 
Eftersom Hank har börjat plugga så tog vi det lugnt på torsdagen - kikade på film och sååå :))
.. på fredagen kollade också på film - typ hela dagen :p haha.. eller ah varvade med serier (: på eftermiddagen drog vi till bolaget - sedan skulle bandet på soundchek inför kvällens spelning. Så jag och Jackie åkte hem och fixade oss/drack redbull vodka med dextorysol (eller hur fan det stavas). Sååå... när Hank, Vic och Natalie kom hem så var vi ganska berusade - de skulle bara fixa sig sedan skulle vi dra till Johan och Marcus lägenhet: där var det förfest! Tror inte att vi hann vara där så länge - eller så går tiden fort när man är full! Men efter ett tag var det ju dags att röra sig mot Henriksberg (där de skulle spela).
 
På väg ut från lägenheten gick jag och Mimmie vilse - vi hittade ett lyckohjul: ett cykelhjul.. Mimmie snurrade på det och jag drack! Vinst varje gång :D haha.. tillslut var vi tvungna att fråga en karl hur man kom ut från innergården.. de andra var måttligt roade!
 
Shotgun Sally gjorde en bra spelning :D
.. och jag dansade runt och drack redbull vodka!
 
Hur många redbull är för många redbull? När jag skulle lägga mig så dunkade pumpen som tusan... vaknade kvart i sex och var helpigg! Jackie kom upp halv sju - hon startade Segermyhr åt mig innan hon skulle försöka sova mer ^^ jag somnade också om... ehm... kvart över nio står Jackie över mig och skriker att tåget går om en timme!
- Yäpp vi hade försovit oss, så det var bara att kasta sig ur soffan och på med alla kläder och ned med all skit i väskan!!!
 
- CISSI är du klar?!?!
- Japp, jag är redo att gå!
- Asså haha.. oavsett vad klockan är står du fan alltid i någon slags fylle-givakt!
 
Halvvägs ned för trappen:
 
- Du har väl mina kort?
jag letade i väskan och fickorna, men svaret blev "nej" så det var bara att tömma väskor och springa upp igen, Hank hittade Jackies kort under sängen.. bara för att göra det hela mer spännande..
 
Vi hann till tåget med typ 4 minuters marginal!!!
... men ingen frukost hade vi ätit och matilskan började bubbla upp... så får vi veta "ingen bistrovagn"... men det fanns en aoutomat med kakor och wasaknäcke: som bara tog mynt.. det var fan ett projekt!
 
Sedan kom vi till Skövde: Hank stod i dörren och 'höll vakt' medan jag och Jackie kutade järnet med fladdrande hår och smink i hela jävla ansiktet... vi verkligen rusade så fort bakfulla människor kan in på Pressbyrån: ryckte åt oss tre olika ätbara ting och läsk! Hon i kassan måste fått en stroke.. men snabbt gick det inte, men hon knappade säkert så fort hon bara kunde ^^ 
 
Om kräftskivan
Var hemma någon gång under eftermiddagen - så duschade och sov massor. Senare under kvällen var det bara att slänga på sig kläder och ett nytt ansikte.. åkte ut till Skärholmen och Lizas jobb, fick ett glas vin och var på benen igen :)
 
Sedan åkte vi till Davids kräftskiva - det fanns inga kräftor kvar... och vi hade ingen alkohol med oss (missade bolaget), men det löste sig ordentligt.. gin, vin, morgan och öl! Jag och Liza kom delad etta med Niko och Linda på Davids frågesport - och om Liza hade lyssnat på mig så hade vi vunnit!!!!
 
.... tror jag var hemma typ klockan sex.. mycket rolig kväll:
 
Linda och Jenny ramlade
Jag hittade en spegel
Liza ska lära alla att dansa
 

- ja, självklart hittade vi Davids hattar: och alla vill ha en hatt :D
 
I söndags sov jag typ hela dagen.. förutom när jag kollade på massa filmer och lagade tacos :D
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: