notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

damdidamdam!

Kategori: den eviga monotomin

Besöket i Skärholmen var ganska så givande!
Gårdagen började med att Liza hade försovit sig, så jag hittade en egen liten väg hem till henne :) Sedan drog vi till hennes gamla skola, där fick jag prata med en lärare som ska ringa upp idag eller på måndag.. så håller alla tummar jag har för att det ska hända! Jag har dessutom fått tag i en kvinna på Nacka kommun, så nu är det bara att kontaka en skola i Nacka - och överväga om jag ska undersöka nationella proven grundskolan i Huddinge också... det är nog lika bra egentligen.. det är ju bättre att ha mycket info än precis lagom/för lite...
 
När vi var klara på Lillholmsskolan så gick vi hem till Liza igen :) Där fick jag en andra frukost - Liza hade inte hunnit äta än.. och det var obligatoriskt att jag också åt ^^ Klagar inte :D
 
Vi drog in till stan för att sätta oss på ett bibliotek och plugga... först drog vi till Kulturhuset - men de hade inga datorer till låns.. vi hittade dock folk som satt och läste Tintin (i protest  mot förslaget till att kulturhuset ville ta bort de böckerna i guess)...
- Vi prommenerade (mot Lizas vilja)  till stadsbiblioteket istället. Där var det för tyst, och ingen av oss hade lånekort med sig... sååå.. vi satt mest^^
 
Det slutade med att vi satte oss på en trappa utanför biblioteket och åt vår medhavda lunch - Liza hade sallad och jag hade paj: så vi delade :)
 
Liza på Stadsbibliotekets trappa.
 
Efter lunchen drog vi upp till Odenplan och Waynes coffee :) När Alvaro dök upp så snodde vi hans dator och skickade iväg lite mejl .. så lite fick vi gjort ;)
 
Jag stack typ halv tre, då skulle jag träna!
- Efter gympasset hade jag lite bråttom hem till pappa... detta eftersom jag skulle plugga med min kära bror :) Så fort han öppnade dörren utbrast han "Cissi ska vi äta nu, jag är jättehungrig!" .. så vi började vår pluggsession med att äta kyklinggryta med couscous :)
... pluggandet gick bra - det är kul att se att han blir bättre och bättre på engelska (:
När Anna kom hem hade hon med sig Libanesisk mat - så det var bara till att smaka på middag nr två! :D Fick även några glas vin: mycket trevligt! Jag stannade kvar där till nio ungefär - så hann se halv åtta hos mig och kockarnas kamp.. japp de båda är lillebrors favoritprogram ^^ 
Sedan åkte jag hem och somnade till Breaking News!
 
Nu är det fredag! :D
- Ska börja dagen i skolan, ska försöka vara duttig... hehe.. seeen är det heeelg!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: