notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

there's nothing you can do that can't be done

Kategori: den eviga monotomin

God morgon, äntligen fredag! 
Idag är min första lediga dag på ... lääänge.. den här helgen kan jag slappna av eller ah festa utan dåligt samvete: så jag har inga pengar! YAY.. lagen om alltings jävlighet...
 
Så hur ska jag spendera min lediga dag: jo det ni, jag ska stå utanför bibioteket i regnet en minut i åtta, kasta mig in när de öppnar - skriva ut examensarbetet (som är klart!!!) och lämna in det till min handledare/examinator - detta ska MAX en kvart - för sedan ska jag skutta ned till pendeln och ta mig till jobbet.. sedan ska jag jobba hela dagen.. och efter det träna.
- Eftersom jag är nästintill pank så ska jag bara gå ut imorn :) Det betyder att jag ska ta det lugnt och titta på tv ikväll!
 
Igår var jag på gymmet en sväng efter skolan, precis som varje torsdag.. och precis som varje torsdag hann jag bara med min bas-träning.. det är ju lite stressigt: såå man måste prioritera! Klockan fyra var jag hemma hos pappa för att plugga med lillebror =) Runt klockan sex kom pappa och Anna hem: då lagades det älgentrecote och råstekt potatis med svampsås. Efter maten var det Halv åtta hos mig samt Kockarnas kamp som gällde! Det är en trevlig torsdagstradidtion, plugga, få god mat+vin och sedan kika på matlagningsprogram. Nästa vecka är finalen i Kockarnas kamp - det står mellan Stefano Catenacci och Tommy Myllymäki.. och jag är lite kluven: vet inte riktigt vem jag ska heja på...
 
Jag var trött när jag släpade mig från pappa i regnet.. Fast mitt i allt sprang jag på Alvaro (på Vasagatan)! Liza och Reyam satt på Espresso House - så Alvaro kidnappade (kattnappade) med mig dit... sedan anslöt även Alvaros bror - vi drack kaffe och snackade.. såå jag var hemma strax efter elva. Sånt är härligt när man ska upp klockan sex... men äh det var trevligt: så jag klagar inte :)
 
Igår började jag och Liza spåna kring vad vi ska klä ut oss till på Halloween.. kom inte fram till något konstruktivt än.. så måste suga lite på den karamellen, det börjar ju närma sig!
- Faaast.. först KANSKE man ska fokusera på slutseminarium och pitching av examensarbetet... men bara kanske..
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: