notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

En vecka av mitt liv

Kategori: den eviga monotomin

God morgon - nu är det fredag .. jag har haft fullt upp hela veckan, eftersom jag inte brättade om förra helgen så kan vi väl börja där:
 
Lördag:
Jag och Emy åkte till Ikea efter att jag hade pluggat i skolan hela morgonen.. jag hittade inte överdrivet mycket; servetter, en karaff, diskborstar och såå :)
 
På kvällen åt jag älgentrecote och råstekt potatis till middag - hade ju varit hos pappa och fått matlåda på torsdagen (precis som varje torsdag). Sedan var det dags att göra sig i ordning - självklart drack jag lite vin medan jag höll på ^^
 
Jag skulle möta Tottie och Kane i Älvsjö runt åtta - så klockan nio var vi alla samlade för att börja vandra mot Charlie och Lex. Charlie fyllde år (han är asgammal nu ;)) så vi skulle fira honom! :)
- Precis som varje lördag hamnade vi på Rocks: det är härligt med vanor ^^
 
Söndag:
Jag vaknade av ett SMS från Sara :) Hon skulle åka till stan och handla present till en liten treåring och undrade om jag ville hänga med! Det ville jag, så det var bara att hoppa ur sängen och göra sig i ordning ^^ Det slutade med att Sara köpte en assöt isbjörnsmössa med tillhörande isbjörnsvantar (skulle lätt ha köpt dem till mig själv om det fanns i min storlek - sjuukt gulliga). Sedan drog vi runt och hamnade på Lagerhouse: så jag köpte nya ljus :D .. och en äppelurkärnare.. och säkert något mer - juste servetter! 
 
 
Nya ljus :))
 
Sara skulle på kalas i Huddinge, så vi gjorde sällskap tillbaka - på tåget kom vi på att hon kunde komma hem till mig efter kalaset. Så jag åkte och handlade, åkte hem och lagade vegopizza (och pizzasallad). På pizzan hade jag champinjoner, tomater, soltorkade tomater, chevre, mozzarella, texmexost och ah tomatsås :)
- Det slutade med att Sara sov över :D 
 
Måndag:
Skola, jobb, pilates
Tisdag:
Skola, slutexamen, lunch hos mig med Liza och barnpassning.
- Jag lämnade över nycklarna hem till barnen till den nya lilla barnvakten.. hon är 17 år, hade rosa hår, päls och leopardcreepers.. barnen verkade gilla henne men jag har liite separationsångest - har ju passat dem i 3,5 år; sen de bara var småpluttar! maah..
Onsdag:
Skolan, jobb och dans.
Torsdag:
Skolan (kikade medan de andra pitchade), gym och pluggade med Viktor - sedan kom även storebror. Vi åt middag (med pappa och Anna också såklart): Anna hade lagat en asgod fisk i hummersås med räkor och potatis :) 
 
Jag och lillebror testar ett nytt sätt att lära honom engelska, (efter att vi har gjort glosor och läst texten samt skrivit meningar) kikar vi på film med engelskt tal och engelsk text! Han är så pass stor att han faktiskt gör som jag säger och lyssnar på vad de säger och försöker förstå - detta vet jag eftersom han frågar om saker när han inte hänger med :)
.. förra veckan kikade vi på Rosa pantern och igår på Tintin!
 
Självklart kikade vi på finalen av Kockarnas kamp, det var mycket spännande :P och ah Tommy Myllymäki vann, lite otippat!
 
Idag: 
Dagen till ära så ska jag klippa mig :D:D
- Som jag har längtat!!!
 
Sedan ska jag väl bege mig till skolan och fixa med slutversionen av examensarbetet... största problemet är att jag inte vet vad jag ska ha för lunch med mig.. ska jag ha det ens? Ja.. men kanske bara en morot eller två... börjar få lite bråttom.. Det som är mest sämst är att jag gjorde de ändringarna igår - men sparade ut skiten i ingenting.. såå det är bara att göra om.
 
Ikväll så blir det förfest hos Niko - då vi går på praktik snart så vet man ju inte när man ses igen. Sedan har jag väl inga konkreta planer! 
 
Juste: första snön har kommit.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: