notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

Operation finish line

Kategori: den eviga monotomin

God morgon :)
Jag har lagt mig till med en konstig ovana: klockan ringer - snooz - klockan ringer - stänger av - vaknar en halvtimme senare och fattar nada ^^ idag är andra dagen i rad jag gör så.. igår var jag mitt uppe i en dröm som gick ihop med verkligheten så har ett minne av att jag tänkte "det här är inte min klocka, så jag stänger av den" ..
 
På tisdag är det deadline för projektarbetet: så nu lägger vi i en högre växel! Jag gjorde 'klart' faktaartikeln igår - det vill säga att jag har skrivit texten men att jag antagligen kommer att ändra i den när jag öppmar den igen...Idag ska jag skriva reportaget - sedan får helgen räcka till krönika och omskrivningar.. sedan skall jag ägna måndag till layout. Enligt mina beräkningar bör det hålla :) Har haft över en månad på mig att göra skiten .. ssååå jag har nyttjat två veckor =) Började intervjua förra fredagen.. så egentligen en vecka^^ men det är lite så jag jobbar, det måste vara under press för att det ska bli bra! (eller ah gjort alls)..
 
Igår ansökte jag till studier för nästa termin - är inte redo att lämna skolvärlden än ;)  Första valet blev franska i Frankrike! Så en annan kanske bor vid Medelhavet en termin ;D
.. får besked i december.. så just nu är det bara att fokusera på att ta examen  från journalistiken i januari!
 
NU har jag ett jäävligt viktigt meddelande: jag AVSKYR den nya ICA-reklamen.. ja den när de sitter vid ett bord och Stig har lagat en gryta som två av dem inte kan äta eftersom en är vegetarian och den andre går på diet (när de pratar om dieterna blr jag fett provocerad - fråga mig inte varför), sedan Paul har ju blivit efterbliven/gått i barndom.. *wierd face* "blääh jag hatar lök" .. kan de lägga ned den här reklamserien, snälla... det har gått snart 10 år nu - kom på något nytt!
... annat är det med Coops reklamer - de gillar jag :D haha.. nya grejer varje vecka - sånt är bra!
 
Näh nu ska jag dricka upp mitt kaffe, fixa mig, koka klart min rödbeta (som ska bli en del av min lunch) och dra till skolan... game face on!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: