notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

Halloween.. har jag hört

Kategori: den eviga monotomin

God morgon :)
Det är tydligen Halloween idag! Vilket är lite passande... för dagen till ära hade jag tänkt köpa mig en pumpa, ska baka bröd med pumpakärnor (kanske sneglar lite på ett recept denna gång) .. och sedan göra pumpapaj eller pumpasoppa.. BARA för att jag kan =) hihi.. näh men det är ju så att jag tycker om att fixa lite runt högtiderna - det gör livet lite roligare liksom!
 
Sara kan ha fått en av de finaste idéerna! Runt den 18 november ska vi baka lussebullar och dela ut till de här i staden som inte har det lika bra ställt! :) Får en liten Karl-Bertil-känsla av detta - men ah kika på eventet på facebook, gå med, häng på, göre nu! :)
 
Idag är dessutom min lediga dag. Jag gick upp klockan sju för att tvätta, sedan ska jag laga lite mat (vegobiffar) innan det bär av på pumpajakt!
- Sedan hade jag tänkt att leta upp Huddinge simhall i eftermiddag också.. Jag har en lista över grejer jag vill göra under stegtävlingen (som vi har på jobbet) och simma är en av punkterna! Igår spinnade jag, 55 minuter och det var första gången sedan i maj(?) .. ska försöka återinföra spinning-tisdagar, spinning är grym träning - man mår sjukt dåligt medan man trampar men efteråt (när dödsångesten har lagt sig) så känner man sig så sjukt duktig :D
 
Igår köpte jag nya glas :D de är så fina, blir glad när jag ser dem!
 
Inte för att jag har plats för fler glas.. men kolla på dem! Jag behövde dem :)
 
Nu ska jag ned till tvättstugan igen.. ingen rast och ingen ro...
- men det är förbannat skönt att vara ledig!
 
 
 

Kommentarer

  • David säger:

    Hoppas verkligen några av dina lussebullar tillfaller saxofonmannen...

    Svar: Klart :))
    Courtney - what's life without wimsy?

    2012-11-01 | 19:21:47

Kommentera inlägget här: