notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

a short trip down memory lane

Kategori: den eviga monotomin

Halva veckan har redan gått... nu sitter jag i soffan, har just vikt in alla nytvättade kläder i garderoben och ska väl sätta igång med projektarbete snart.. det är dags att börja förbereda sig för intervjuer samt göra stommar till artiklarna..
 
Klockan är redan halv elva och jag har inte riktigt kommit i fas med skolarbetet idag än.. började dagen med att tvätta (det tar ju typ tre timmar såå) .. och så har jag börjat kolla How I met your mother från början.. skulle bara kika på ett avsnitt nu på morgonen - medan jag åt frukost - så jag såg fyra... hehe... men lugn bara lugn jag hann se nyheterna innan ^^
 
Senast jag kikade på den serien från början var när jag bodde med Stina.. såå.. snart tre år sen! Tiden går fort .. fast  det känns nästan som en evighet sedan som vi delade på det lilla råtthålet på 24 kvadrat.. där säkringarna gick stup i kvarten och kylskåpet ständigt stod tomt.. haha.. vi åt en jävla massa oliver och avacadoröror under den perioden vill jag minnas.. juste en gång tillagade vi delikatessen den-brutalt-vidriga-skulle-inte-ens-äta-under-pistolhot-soppa: det var en sparris-pulver-soppa från Pulsen som kostade oss hela 2 svenska kronor.. japp så snorpanka var vi! Den kokade vi upp och blandade med nudlar... som typ svällde upp i den grågröna geggan jag hittlls har kallat soppa.. kommer ihåg smaken än idag.. slemmig men mättande kanske man kan beskriva den.. haha aah fina minnen xD
... Det absolut bästa med den lilla lägenheten i enplanshuset på Björnkullaringen 26 var att vår lägenhet vette mot "vägen"/parkeringen/porten.. vi hade ett gigantiskt fönster, så vi hade utsikt över indierna som spelade cricket i princip hela tiden.. men ah vi hade inga gardiner .. ett tag hängde vi upp min blåa flecefilt för att minska insynen.. men det blev jäkligt mörkt.. så större delen av tiden va det fri insyn i vårt råtthål ^^
 
Dagen vi flyttade in :)
... så innan vi hade köpt ett bord ^^
 
Nagellack hade vi gott om i alla fall ^^
 
Seen köpte vi ett bord (som nu står hemma hos mig^^)
 
Nej nu får det vara nog med gamla minnen för idag.. fokus på projektarbetet.. men jag börjar nästan bli lite hungrig.. men det är nog lite tidigt för lunch, mer vatten blire.. seen projektarbete: efter det kan jag få äta ^^ haha..
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: