notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

vem vill inte ha en talande nalle

Kategori: den eviga monotomin

Nu är det äntligen helg!
- Jag och min förkylning tittar på tv och lagar frukost.. medan vi beställer lite julklappar: japp, i år ska jag vara strukturerad och duktig (och inte handla alla julklappar två dagar innan dopparedagen). Jag brukar alltid säga att jag ska sprida ut kostnaden för julen under flera månader .. sen så gör jag inte det: men nu efter 22 år har jag lyckats! Eller asså hmpf när började man betala för julklapparna själv? Först var det tiden man kunde ge en pinne med fastklistrat tyg på till folk (yes lillasyster jag pratar om dig!) haha.. fast jag kan ju säga att jag anväder playwood-plattan med kakel på som jag fick av min kära syster när jag var 10 (så hon var fem) - det funkar utmärkt som grytunderlägg! .. men sedan låt mig se, sen var det perioden man kunde ge bort ett foto på sig själv till alla .. vilket jag gjorde tills jag var 16-18 typ xD haha.. eller i alla fall till pappa, mamma, farfar, farmor, mormor och alla dem.. men hmpf jaja, säg att man var 15? Eller juste jag fick ju julklappsbidrag av mamma tills jag var typ 16.. det vill säga att jag (vi) fick pengar att köpa julkalappar för.. så EGENTLIGEN kanske det bara har tagit mig cirka fem år att komma till skott med att handla julklappar tidigare än på sista lönen! hihi
 
Igår var jag på stan med Agnes och Liza efter jobbet (praktiken).. vi gick runt i lite affärer samt åt lite :) Seen skulle Agnes möta upp sin familj så jag och Liza drog till sergelbiografen :) När vi stod i kön till biljetterna så gick en karl rakt in i glasväggen till bion xD hahaha .. stackarn, han ramlade ihop och blev antagligen ganska chockad! Han gick i och för sig in i glaset eftersom han pratade i telefonen och inte var uppmärksam - så lite HAHA är det i alla fall ;)... men ah Liza frågade kvinnan i kassan om vad som hade hänt: och när hon svarade att karln hade gått in i väggen för att han pratade i telefonen blev Lizas reaktion "HAha nej va roligt" sen när hon kom på att mannen hade gjort sig illa "fast inte så .. men lite roligt eller nej" haha.. damen i kassan kollade konstigt på Liza.
 
Vi såg Ted :D
- Teodor och Teodora hade namnsdag, så det fanns inga andra alternativ liksom :D Vi har pratat om att se den filmen i månader .. så det var bra att vi kom till skott! Ett levande gosedjur - vem vill inte se en film om det liksom.. aah jag vill ha en levande nalle.. snacka om att vi skulle ha kul ihop :) Nackdelen med att vara äldre är att alla andra är yngre.. så man vill helst ha stenar att kasta på folk som är typ 14 och inte kan vara tysta/sitta still.. jag kan inte heller vara tyst och sitta still jämt- men jag gjorde det i alla fall..
 
Nu ska jag äta min frukost och titta lite på How I met your mother :)
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: