notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

praktik #1 och maskerad!

Kategori: Noll koll - Rock n' Roll

Första dagen på praktiken är nu avklarad!
- Det gick ganska så bra tror jag allt ... satt mest och lärade mig hur deras system fungerar och såå (hur en mac fungerar).. imorn ska jag följa med Agnes ut på mitt första uppdrag ^^ Jag ska sköta kameran :)
 
Klockan halv fem avlägsnade jag mig från praktiken - kilade mot pendeln i regnet.. när jag just svängt ned på Vasagatan ringde miss Liza! Hon var på Drottninggatan - sååå det var bara att vända tillbaka. Ja, var ju tvungen att höra hur hennes första dag på Omvärlden hade varit, men den var lite slut - hon skulle tillbaka till redaktionen och skriva lite om ett seminarium som hon hade spenderat tre timmar på ^^ Fast hon skulle käka innan, så jag höll henne sällskap :)
- Sedan åkte jag hem, käkade middag och var tvngen att åka igen.. det är ju pilates-måndag! (:
 
Maskeraden i lördags var grym: precis som jag väntade mig! :D
Jag och Liza klädde ut oss till 20-tals.. hmpf .. -människor? haha... ah vi hade fransiga klänningar - min var i silver och Lizas var svart.. båda hade pärlhalsband och handskar.. jag hade pärlor i håret och Liza hade en fjäder :)
.. som sagt: jag måste skaffa mig en ny kamera!
 
Vi drog från mig runt åtta kanske - det blev till att åka taxi: det är sjukt ovärt att fixa sig om man ska gå ute i regn och blåst .. så är det bara ^^
- det var en asläskig typ som öppnade dörren: han fick mig att skrika av rädsla (chock) typ 10 gånger under kvällen xD hahah... han hade en konservgrej i skallen, var helvit .. och hade med sig en motorsåg xD grejen var att han bara dök upp och stod bakom en hela tiden! :P japp, det var han och en panda som mötte oss i dörren! Maah panda :D Vem blir inte gald av att se en stor gosig panda?! :D
 
Jag hade sjukt obekväma skor.. så orkade bara ha dem på mig i typ en timme^^ Sedan fick jag stå ut med att vara kort..
 
Det var mycket folk hemma hos Agnes och Viktor - ingen aning hur många, men det var folk överallt! .. och nästan alla var utklädda :D hihi.. De flesta var "nya" för mig - eller hade träffat några tidigare i alkoholhaltiga sammanhang (deras fest i våras) .. mycket roligt :))
 
På ordinär manér stannade jag kvar hela natten: tror att jag kom hem typ 17;30 på söndagen xD haha.. eftersom jag drack Redbull vodka (i vanlig mängd), hade jag galen hjärtklappning när jag skulle somna... men ah, hade ju inget täcke heller (vilket är det typ viktigaste när man sover) - så det var tur att jag hade sällskap i alla fall^^ Annars hade jag fan dött där på Agnes soffa: fönstret stod öppet och jag orkade inte stänga det!
- På söndagen lyckades jag gå upp klockan ett, vaknade först vid halv nio .. men ingen annan var taggad på att vara vaken då.. så då var det bara att somna om .. detta ledde till att jag blev snorbakis! När jag hade varit stöd åt alla som hjälptes åt att städa (dvs suttit och ätit cheezeballs och snackat med andra slagna hjältar) så drog vi och käkade thatimat :D
 
När jag väl kom hem till Flemingsberg hände en grej! Jag kom upp på bron som leder till min gångväg - därifrån ser man ut över spåret.. eftersom jag inte hade mitt headset med mig så hörde jag att det lät konstigt.. jag och en karl stannade till och så sa det Wiiiiiiiihph och en blå stråle skjöt upp ur spåret, direkt efter sa det bara BAAM i hela jävla spåret och ledningarna och allt blev svart .... hehe ah när jag kom hem var jag ju bara tvungen att kolla på sl.se för att se vad som hade hänt... (eller mer vad de skrev).. : Stopp mellan Huddinge och Östertälje(...) på grund av nedriven kontaktledning.
- Då var jag jäävligt glad att jag hade hunnit med tåget som rev av ledningen.. annars hade det blivit ersättningsbuss, och åka omvägar när man är bakis är så låångt ifrån okej att ah.. det är långt ifrån okej helt enkelt!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: