notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

Lördag :)

Kategori: den eviga monotomin

007 - Skyfall:
- Mamma och Stefan bjöd mig, Therese och Rikard på bio igår :)
 
Filmen föll mig faktiskt i smaken,den var lagom spännande och såå... den kanske var lite lång - men jag kunde sitta still, vilket säger ganska så mycket! Ola Rapace har biffat på sig ganska ordentligt genom åren.. tänkte på hur han såg ut i Tusenbröder (eller i Tillsammans för den delen) och nu här .. Det var folk bakom mig som snyftade mot slutet av filmen: så långt kunde jag inte sträcka mig.. men det var lite sorgligt! Skurkens tänder var fett vidriga - kommer verkligen inte sluta borsta tänderna (eller käka cyanid för den delen heller)..
 
När jag blir stor ska jag heta Moneypenny...
 
Jag brukar inte tro att jag gillar sådana filmer... men kanske ska omvärdera.. Mitt största problem med filmer av James Bond-typ är dock att jag blir extremt nervös: kanske har för mycket inlevelse^^... sååå jag måste vara på rätt humör för att vilja se filmer av det slaget..  annars finns risken att jag går ifrån alternativt pratar sönder filmen. Detta kan ibland förebyggas med att se filmen på bio .. i alla fall att jag ska gå ifrån.. pratandet går inte alltid att kontrollera.. Jag gillar att kika på film med Therese: syrran tycker också om att kommentera saker under filmens gång! Det är inte roligt att vara tyst länge.. i så fall måste filmen vara extraordinärt bra^^
... i största allmänhet kan det vara bra om jag själv har valt att se filmen också - annars försvinner intressent gaanska så fort ^^
 
Efter biobesöket åkte vi (jag, Therese, Rikard, mamma och Stefan) hem till mamma och dem.. ah ut till Nacka.. vi käkade middag och drack lite vin :) Mycket trevligt.. runt åtta drog jag och brorsan hem - samtidigt skulle Therese på fest - så vi alla tog samma buss mot stan, yay!
 
Idag ska jag ut till mamma igen: vi ska käka lunch! Ska väl åka snart.. så min lilla mor slipper laga all mat själv..
- Ikväll blir det maskerad hos Agnes :D Innan dess kommer Liza och Laura hem till mig på middag/förfest/göra oss i ordning.. fast Laura kunde inte hänga med på maskeraden - fast hon kommer hit och sällskapar så :D
 
Nu ska jag fortsätta städa och göra mig i ordning för dagen :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: