notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

löning :)

Kategori: den eviga monotomin

God morgon!
 
Den här fredagen ska jag inleda med att åka till en folkhögskola i Södertälje. Det kan bli riktigt intressant och se vad de har att säga där :)) Dessutom blir dagen "kortare" - eller jaja, den kommer att kännas kortare då jag lär komma till redaktionen lagom till lunch ungefär!
- Ikväll ska jag träffa Emy: vi ska gå på bio och se "Blondie", det kan ju bli intressant att se hur Carolina Gynning sköter sig som skådis. 
 
Idag kom lönen :D så när räkningarna är betalda så är man väl pank igen.. på vanlig mannér.. mitt bland mina räkningar hittar jag nu ett flygblad som heter "Bojkotta G4S" det står vidare:
"Det dansk-brittiska säkerhetsföretaget G4S är involverat i den israeliska ockupationen av Palestina. Företaget är verksamt i illegala israeliska bosättningar och levererar bl a material till vägspärrar och ockuperad mark och till israeliska fängelser där palestinier, även barn, sitter fängslade. Israel anväder G4S för bevakning av apartheidmuren som Israel har byggt på palestinskt område.
 
I Sverige är G4S det näst största säkerhetsföretaget och har kontakt med många instutitioner runt om i landet som skolor, kyrkor, sjukhus och kommunbyggnader. De står bland annat för bevakningen av Sveriges riksdag.
 
Nu pågår en internationell bojkottkampanj mot G4S som gjort att företaget förlorat flera kontakter, bland annat i Danmark och England. Vi uppmanar organisationer och enskilda att ställa sig bakom bojkotten av G4S. Kontakta G4S kunder och gör dem uppmärksamma på företagets inblandning i ockupationen; din skola eller universitet, din bank, arbetsplats, bostadsbolag, kommun, idrottsarena, sjukhus eller kyrka etc."
- Det är palestinagrupperna.se som står bakom flygbladet.. just nu orkar jag inte kolla upp vad det är.. men antagligen grupper som är pro palestina?..  och jag tror att jag fick bladet för att jag har palestinasjal.. Fast det var ju intressant information - det är inte alltid jag läser flygbladen jag får, det räcker ju att gå på Drottninggatan några meter så har man i princip en hel bok av flygblad.. men när jag väl läser dem så är de ofta intressant. Man lär sig något nytt varje gång .. nästan i alla fall..
 
I morgon ska jag springa upp till Pulsen för att hämta mina två paket från Zolando! :D hihi.. kommer inte att ha tid innan dess - men jag läängtar
 
 Sverigedemokrater på tv denna morgon, Jimmie Åkesson och hans nya riksdagsvänner.. de verkar vara bra retoriker och redan tränade i att inte komma ihåg saker de inte vill svara ja/nej på .. så det här blir nog finfint ..... Men grejen jag ville säga om detta är: jag visste att jag kände igen namnet Richard Jomshof sen tidigare! (Det är han som tar över efter Kent Ekeroth). Det var ju han som var lärare i skåne eller småland eller var det nu var och blev sparkad för att han var Sverigedemokrat! Det var ju sjukt mycket skriverier om det när det var aktuellt.. vi diskuterade ju till och med fallet på samhällskunskapen.. och jag tror att Niklas Orrenius skrev om honom i sin bok!
- Det är alltid lika jobbigt när man inte kommer på varför man känner igen namn.. det är lite som att glömma bort ett ord som man vill använda. Jag blir alltid lika lycklig när polletten trillar ned^^
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: