notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

ledig dag #2

Kategori: den eviga monotomin

God morgon :)
- Nu är det min andra helt lediga dag :)
 
Gårdagens prestation;
 
Visst blir man rädd.. ;)
 
Av innehållet gjorde jag soppa :)) Det var ganska så enkelt - hackade lök och vitlök, fräste löken i en gryta. Tillsatte pumpaköttet och vatten - sedan kokade det i ca 40 min (tills pumpaköttet var mjukt), mixade med stavmixern... tillsatte kryddor och matlagningsgrädde :) Det blev ganska så gult.. och såg ut typ som bearnaisesås.. men ah smakade bra i alla fall :)
 
Kärnorna tillagade jag också: de fleste åkte bara in i ugnen med olja och salt.. asgott som snacks :)) Några kärnor skalade jag och hackade (det låter kanske enkelt, men satan vilet pyssel det var) .. Ja, jag bakade ju bröd: kunde inte hålla mig - så struntade i recept.. misslyckade kan jag ju inte kalla de men de sjönk ihop i ugnen :( .. fast gott var det i alla fall! Såå vi säger att det ska vara platta.. egentligen vet ingen hur det ska vara eftersom jag hittade på själv xD så HAHA! :)
- Smält smör, med yogurt att smälta jästen med.. kesella.. mörk sirap.. rågmjöl, ägg,  vetemjöl.. kanel.. jäsa i en timme i bunke, och 40 min på plåten.. på med pumpakärnor.. in i ugenen så längen man vill ..och TADAA.. bröd :)
 
Jag simmade inte igår: så det ska jag göra idag.. idag kan jag ju inte laga mat.. gjorde ju allt igår :( Såå då får jag ju hitta på något annat: träna!
- Sen ska man väl försöka komma på hur man ska se ut på lördag: när det är dags för maskerad :)) Har två klänningar jag väljer mellan.. och har en vision om hur mitt hår ska vara.. kanske ska göra en testomgång - det kaske är lite för avancerat att utföra av en lekman liksom..
 
Ikväll kanske någon vill fika med mig eller något.. jag har lite socialabstinens ... :(
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • David säger:

    Kul att Mat-Tina och alla andra matbloggar äntligen fått lite konkurrens...

    Svar: jamen visst ;)
    Courtney - what's life without wimsy?

    2012-11-01 | 19:20:21

Kommentera inlägget här: