notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

Helg :)

Kategori: den eviga monotomin

Vaknade halv sju, gick upp vid halv åtta.. efter att ha kikat på dåliga serier som sänds vid ja, den tiden, på tv3. Jag hann äta frukost i lugn och ro, se på mer dåliga serier innan jag bestämde mig för att se lite på Nyhetsmorgon istället :)
- Kockan nio satte jag lussebullsdegen. Så den hade jäst klart lagaom till att det var dags att kila ned till tvättstugan.. sååå mellan 10-13 varvade jag bullbakandet med att tvätta.
 
Skador:
  • Bränd hand - det har blivit en blåsa
  • Rivsår som svider när man kommer åt det..
  • Skärsår i ett till finger
Men det här blev resultatet:
 
 
 
Nu efter att ha druckit kaffe och provsmakat en bulle ska jag vika in tvätten i garderoben... efter det blir det nog en sväng till soprummet med alla tidningar och sådant som ligger och skräpar (i olika påsar, det är ganska organiserad nedskräpning i min lägenhet). Sen ska jag upp till centrum och hämta ut ett paket, det är lillebrors julklapp, nu kan jag checka av honom från att-handla-julklapp-till-listan :) Jag började faktiskt denna dag med att slå in hans andra julklapp som kom i veckan.. jag är allt bra duktig. Nu är det bara att inhandla klappar till alla andra.. hehe.
 
När jag ändå är i centrum ska jag lämna in mina bruna skor för lagning.. saknar dem och vill få detta gjort snarast. Apropå skor.. jag råkade beställa ett par nu i veckan.. jag behööver nya skor! (och en handväska.. så jag beställde en sådan också)...
- Sååå när jag ändå är i centrum och har hämtat paket och lämnat skor kan jag ju lika gärna svänga in på pulsen och hadla lite mat också. Hade ju ändå tänkt laga mat till nästa vecka nu i helgen.. man hinner inte med matlagning på samma sätt nu när man praktiserar... såå det är lika bra att fixa det på helgen :)
 
Jag har sett klart på How I met your mother nu.. inväntar nästa säsong med spänning ^^ Men det betyder att jag inte har något att titta på :( Eller juste skulle ju kika på Suits enl Liza och Alvaro - så det kanske går... men jag vill se How I met your mother för första gången, samma sak med Gilmore Girls eller Vänner eller... alla andra serier som jag har sett minst hundra gånger!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: