notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

damdidamdam

Kategori: den eviga monotomin

Dag två denna vecka.. men det känns som slutet av veckan.. att jag känner så kanske kan bero på att jag praktiserade i åtta timmar igår.. direkt efter prakiken skuttade jag till jobbet och sorterade papper i två-tre timmar innan det var dags att springa till träningen. Att köra pilates var galet skönt: jag hade så himla ont i kroppen efter en vecka på ett kontor.. förkylningen börjar släppa, så den här veckan kommer jag inte att slarva med träningen. Det är inte värt det!
- Ska ha med mig träningskläder idag, men får se hur det blir.. jag ska vara på praktiken runt åtta så att jag kan gå vid fyra.. ska hinna plugga med Viktor innan han ska spela tennis. Så får se om jag äter middag med honom eller stannar och äter middag med min lilla pappa! Om jag äter med Viktor så kommer jag nog dra till gymmet när klockan är tennis.. den som lever får se! (Annars gymmar jag på torsdag). Jag skulle ju återinföra spinning-tisdag: det gör jag nästa vecka. Är ju fortfarande lite förkyld, så det skulle nog vara galet jobbigt att spinna (när man inte kan andas).
 
Eftersom jag praktiserar som journalist så har jag mer koll på världen än någonsin.. när jag inte vet vad jag ska göra så kikar jag på nyhetsuppdateringar.. Det jag kommer ihåg från igår var att: saffran kommer vara billigt i år. En sork åt upp en kvinnas saffransodling (jag tänker titulera henne som saffransbonde). En sjukskriven man blev stoppad när han gick av en färja och han hade köpt "ett halvt ton öl" - sen när mäter man öl i vikt? Ska man inte skriva....... i liter - näpp jag kunde inte räkna ut det ... det är tidig morgon så låt mig vara. 24% av Sveriges ungdomar är arbetslösa... en annan sak jag reagerade på var att det stod "klagaren" istället för "åklagaren" i svenskans hemsida - detta i samband med nyjeten om häktningen av 24-åringen som kidnappade/förde bort/frihetsberövade 9-åriga Anna. På GP stod det "en lite sinnesutredning" som förklaringen av ett ord (något de skulle göra med samme man). Okej, det är jäkligt mycket om SAS och krisen svensk industri väntar... apropå nyheter: idag vaknade jag till en nyhet om att försvaret rekryterar fel, varför visste jag redan detta (innan sändninge)? Joho va, det var ju det Lizas examensarbete handlade om!
 
Nu ska jag släpa mig mot praktiken då.. ska bara säga en sak: mitt alarm ringde 05:30.
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • David säger:

    Särskrivnings-SM på saffransodling eller...? :)

    Svar: nah mer att klockan var innan kaffe så jag kollade inte vad jag skrev direkt^^
    Courtney - what's life without wimsy?

    2012-11-13 | 15:42:19

Kommentera inlägget här: