notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

lite trött, fast mest motvillig

Kategori: den eviga monotomin

Kan inte riktigt släppa att Maria Montazami gästade Nyhetsmorgon som väderpresentatör igår. Jag trodde faktiskt att de som presenterade vädret var metrologer - men man lär sig någonting nytt varje dag. Skulle ha lite svårt att kika på vädret ifall hon skulle presentera det permanent - har liiiite svårt att ta henne seriöst. hahah... herregud.. hon är ju lite rolig, men ha henne på i en nyhetssändning kanske är att dra det lite långt? ^^

Tisdagsmorgon och en lång dag framför mig.
Idag ska jag jobba hos morsan... har inte varit där sedan ..innan Paris-resan, så lär ha en gigantisk hög papper som väntar på mig. YAY.. Planen var att vara på jobbet tidigt, ska till skolan till klockan fyra: det är information om utlandsstudier till hösten - jag och Liza ska se om det finns möjlighet att göra sitt examensarbete utomlands: vore ju awesome! Juste tidigt till jobbet - det ser inte ut att bli så. Jag som skulle försöka få ihop fler timmar redan nu.. ah nu här framöver kommer jag att behöva jobba som en toka.. det är ju snart sommar - då behöver man mer pengar (eftersom man inte får CSN). Fast jag har faktiskt sökt en sommarkurs, så kanske får lite CSN någon av månaderna! Japp, du läste rätt - jag ska plugga lite i sommar. Jag och Liza ska ta en kurs på SU i media, kultur och krig :) Kan vara spännande!
- Jag har inte mycket pengar att leva för den här månaden - får i och för sig lite mer pengar från pappa när jag lämnar in lönerapporten. Fast det är inte några miljonsummor precis... så måste försöka leva lite snlåt, denna insikt kom jag till igår. Så jag köpte lunch i skolan istället för att ta med mig - sedan åt jag sushi-middag med Tottie. Dessutom gjorde jag upp planer att gå på Mimikry med Stina på torsdag. Jag är grym på att spara pengar :)

En chokerande nyhet som nådde mig igår var att de har döpt glassgubben och hans fru - de ska tydligen få barn som ska döpas till hösten. Gubben heter Clovve och hans fru Clovina.. vilken fantasi. Jag och Rebecca hade en ivrig diskussion om detta:
- Det var Rebecca som delgav mig informationen och detta var reaktionen:
Jag: men... det där är bara fult
de kan ju bara ha initialerna GB så är det nog fyndigt^^
Gert-Björn och Gunbritt
Rebecca: hahahahaaha kan du inte skicka in det där förslagen xD
o komma på ngt till lille sonen också ;D
Jag: Gunde-Bror/Gunnar-Bob/Gustav-Bengt - o så kan de köra vilken kombo de vill xD
Rebecca: får nog ta ngt av de där till min framtida son xD
cissi jr-gunde-bror xD

Igår var det ju pilates-måndag! Det börjar bli lite mer träning av det, men fortfarande inte riktigt min grej. Fast jag kan väl gå med på att det är en bra slags träning - man tränar ju muskler man inte anstränger så ofta annars^^ Jag har inte ännu listat ut hur fan man ler med pubisbenet - eller var det sitter för den delen. Annars går det väl helt okej - med tanke på min otroliga koordination och balans xD
- Imorn ska jag och Tottie vara med i Jennies examensarbete om kopplingen mellan alkohol och vikt. Läskigt - de ska ta massa tester o sånt. Jag vet inte om jag vill veta xD Fast det kan ju vara nyttigt att se hur pass sliten kroppen är.. hoppas jag får bra resultat: har ju en relativt hälsosam livsstil. Ibland.

Nej nu är det dags att hälla i sig kaffet och få på sig lite kläder samt ett ansikte som inte får hundar att skälla av skräck.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: