notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

wippididoo?

Kategori: dravel om ingenting

Fredagkväll hemma framför tvn... det är för kallt för att kunna gå ut. Höll på att frysa ihjäl på dagen - så vill inte ens tänka på hur kallt det är nu på natten! Jag kollar på dokumentären om OKEJ, den är snart slut. Måste säga att den var jätterolig att se :) Skrattade lite för mig själv till och från - så se den: den ska väl gå hela helgen? (på 2an)... asså haha både imorn och på söndag också.. inte konstant hela helgen :) Fast det var bara på söndag och onsdag^^
- Jag lagade en påhittad maträtt till middag idag - lax, potatis och morötter i turkisk yogurt med kryddor.. sen rullade jag in det i tacobröd (ja, ännu en "det jag hade hemma"-maträtt). Först hade jag tänkt gör lax och potatis bara - men det åt jag liksom igår... så det var roligare att leka! .. och ja, det blev väl helt okej smak på skiten^^ hahaha... jag är inte så kräsen ^^ vilket är tur, jag lär få äta min egentillverkade sörja i några dagar till ^^ ... men imorn är det sushi-lördag och på söndag är det kanske köttsöndag - både med Rebecca :D Så... ah behöver inte köpa hem mat på ett tag: för nu är det slut. Har bara frukost .. men ska väl inte klaga - jag svälter ju inte precis!

Nu när jag är hemma passar jag på att tvätta.. det behövs ... men haha sorglig fredagsaktivitet.. sitter hemma i min ensamhet och kikar på tv medan tvätten torkar.. och dricker saft. Kan inte bestämma mig: är jag 4,5 eller 75 år? :)

Idag ägnade jag dagen åt att åka tåg. En kabel gick sönder? Det är kallt? Skiter i vilket - tågen gick inte... så jag fick åka runt halva Sverige för att komma in till stan. Skulle vara på Mariatorget klockan 10, så gick hemifrån klockan nio. Jag hann i tid... och nu är håret klippt! Sjukt skönt att ha fått ordning på skatboet :) Har till och med bokat in en tid till nästa klippning - så att det inte ska förfalla så hemskt mellan klippningarna ^^ ... men det är ju inte gratis... he-he.. men men jag går ju inte ut ikväll så jag sparar ju in typ .. 0-300 spänn (som jag brukar spendera på krogen under en kväll) .. och en klippning kostar ju bara drygt 1500 ^^ Så det går nästan jämt ut!


Hade just kommit in på jobbet ... från snöstormen.
- men ah detta är det enda bildbevis jag lyckats fixa på mitt nya hår ^^


Jag har inte bestämt mig för om jag vill kolla på film eller fortsätta med Tre kronor ikväll.. hm .. har kollar på Tre Kronor nästan hela eftermiddagen. I alla fall från det att jag kom hem klockan fyra till klockan åtta (då Okej-dokumentären började).

Jag har enorma problem :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: