notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

The Iron Lady

Kategori: dravel om ingenting

Idag har jag fått en del gjort: men ingen nytta. Eller okej jag svarade på en tredjedel av en fråga .. och så har jag varit i skolan med Laura och rekat redaktioner att våldgästa! Sedan har jag sovit och kollat på tv .. och druckit en jävla massa te.. försökt plugga men det har inte gått så bra. Fick inte upp PDF-en jag skulle läsa - så blev lite ledsen.
- Istället roade jag mig med att titta på The Iron Lady med Meryl Streep. Den var faktiskt mycket bra - ingen film jag skulle köpa, eller gå på bio för att se. Den var bra gjord och väckte känslor - dessutom var det kul att se de "riktiga" filmsuttarna från då Margaret Thatcher styrde. De har pratat en del om den här filmen på Nyhetsmorgon - och jag tycker precis som vem-det-nu-var: skulle de göra en sådan film om en man? .. och varför har de gjort filmen medan hon fortfarande lever? Meningen kanske är att göra bilden av henne lite mer mänsklig - men de framställer henne trots allt som en gammal senil tant som pratar med sin döde man. Hon har själv sett filmen - och det är inte en bild jag skulle vilja se av mig själv.

Dagens mission är att döda förkyldingen som våldgästar min kropp. Jag är på god väg, tror jag..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: