notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

Spontant blev det allt ;)

Kategori: On Tour

God morgon, äntligen fredag :D
 
Den här veckan har varit lite roligare än andra ;D
Igår var jag svinbakis.. det var väl inte så kul, men sjukt värt! I onsdags skulle jag bara vara hemma och plugga, sedan träna och passa barn. MEN Jackie hörde av sig: hon skrev att hon hade en plan! Så jag drog öronen till mig - jag kunde nästan misstänka vad det var^^ Shotgun Sally (Hank, Båtsman och dem) skulle gigga i Göteborg. Vi skulle självklart åka ned och överraska dem! :D
 
Så det blev en jävla logistikövning där i någon timme.. Jag ringde mamma för att säga att jag inte kunde jobba idag(fredag), för att sedan ringa pappa och säga att jag måste flytta dag där - från torsdag till fredag så att jag fick ledigt på torsdagen. Planen var nämligen att vi skulle slagga kvar hos grabbarna och sedan åka med i bilen upp till Stockholm då. Jackie fick inte torsdagsledigt.. SÅ reviderad plan: vi skulle ta morgontåget hem, vilket kostade en aning mer än i första planen.
... och eftersom CSN är sämst så hade (har) jag inga pengar än... så fick ringa min kära bror och låna ihop till tågbiljetten..
- Det tåget vi skulle behöva ta för att inte stressa livet ur oss gick 18:10. Jag skulle passa barn mellan 16 och 18 i Nacka.. så jag skickade ett litet snällt sms till barnens mamma och frågade om vilken tid de skulle komma hem då jag skulle iväg på kvällen. Hon ringde upp mig: lilltjejen var sjuk! Så jag behövde inte åka ut!
 
Jag och Jackie möttes en halvtimme innan tåget skulle gå: handlade mat, gick på bolaget och han i god tid till tåget. Allt flöt på asbra fram till Töreboda... STOPP... någon jävla sillskalle hade kört av ledningarna på i båda riktningarna! Vi blev stående... detta var inte med i planen... stressen var ett faktum! Haha så vi började halsa vin^^ Vi kom iväg igen efter en sisådär 50 min typ.. så vi skulle behöva ta en taxi till gigget. Åker igen, allt är frid och föjd.. tills chaffören utropar att det är ett tåg på en av stationerna som har fått elfel och står ivägen - men de jobbar på det... ytterligare 15 minuter till spillo.
 
Så vi hamnade inne på toan i protest de sista minuterna:
- Tror att vi skulle fixa oss lite menee....
 
Så när vi väl landade i Göteborg var vi svinpackade och hade jättebråttom. Det var bara att raggla till en taxi och be honom slå plattan i mattan ;)
 
Vi han faktiskt i tid.. vi var nästan lite tidigare.. så nästa projekt var gömma oss. Vi smög runt som små vesslor må jag säga ;) haha... Båtsman och Amanda var ute när vi kom så: ah de fick se oss :P och sedan hjälpa till att gömma oss ;) Vi stod ute i rökrutan: och Hank kom ut så vi flög ned på marken bakom bänken Amanda satt på.. Båtsman gick bort till Hank och distraherade honom ^^
- Amanda se ovälkomnade ut, viskar Jackie
- Ja äntligen någonting jag är bra på, jag ser bara ut som vanligt! Utbrister Amanda som svar
HAHAHA
.... där låg vi och gömde oss i ngt som kändes som en evighet.. tillslut gick Hank in - då passade vi på att rusa in och handla Redbull vodka: och sätta oss i ett bås :P Amanda och Sandra kom och satte sig med oss.. sen skulle givetvis Hank komma upp till baren så det var bara att kasta sig ned under bordet, samtidigt som Amanda och Sandra gömde oss :P
 
När bandet gick upp på scen kunde vi sätta oss som folk igen :P
- En bit in i första låten kilade vi fram och ställde oss mitt framför Hank - hans min när han såg oss var helt obeskrivlig :D
Hahaha fan va kul det var :p
 
 
 
Vi drack en del till, sen var jag ganska rund under fötterna...en vanlig onsdag ^^
 
Jannike skar upp handen på en glasbit när vi pissade i en buske.Det blödde en hel del vill jag minnas - och jag hade fel väska så inga plåster :/
 
Juste hahahaha: när vi skulle gå trodde Hank att Båtsman satt på andra sidan vägen, men det var en cykel :D
 
Vi fick sova i typ tre timmar innan det var dags att dra till tåget igen.. haha!
- Så torsdagen var inte nådig.. Jackie skulle i och för sig jobba - så kanske inte ska klaga.. men jag mådde fan piss! På eftermiddagen åkte jag hem till pappa för att plugga med min lilla lillebror.. han har just börjat femman och behövde hjälp med matte och engelska - tur att jag är en sådan expert ;)
Efter pluggandet åt vi asgod middag.. sen kom lampgubbara och satte upp den nya kristallkronan i vardagsrummet.. och efter deeet... kollade vi på film och åt sorbet :D
 
Nu ska jag bli klar och åka till jobbet... sen är det helg ;)
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: