notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

det kunde varit värre

Kategori: dravel om ingenting

Jag vill också ha ett leejoon <3 titta det går ju asbra... så.. hur fångar man ett? Med en håv?


Skulle även kunna tänka mig en leopard, en björn eller något liknande litet djur som vill bo med mig i ett etta i fleminigsberg :)



YAY nu har båda timer-grejerna i köket lagt av. Alltså knapparna som styr om spisen (och ett uttag) ska fungera. Först började de surra.. då tänkte jag ringa hyresvärden - men det gjorde jag inte. Så först la timern till uttaget av. OCH idag så la timern till spisen av. Undra vad detta kan bero på? Överanvändning av el? haha.. eller.. mina stjärnor till grannar kanske har borrat i någonting som styr min spis. Skulle inte bli förvånad - de verkar vara lite som Pat och Mat. För er som inte kommer ihåg den underbar serien (eller helt enkelt har missat den):


- Det här var min lillebrors favoritserie ett tag.. så jag minns den, om man säger så.. han körde den på repeat under en VÄLDIGT lång period. Tror inte att han minns den här, men vi andra (jag) kommer aldrig lyckas glömma den xD året var .. typ 2003: "Jag vill se på gubbarna!" sedan om och om och om och om igen..  jag kommer nog behöva bearbeta det här med en psykolog xD

När spisen nu strejkar kommer jag nostalsikt att tänka på tiden då jag bodde med Stina, på Björnkullaringen 26.. det var en fin era av säkringar som ständigt gick^^ Om man hade tv:n och vattenkokaren på samtidigt kunde det ske. Om vatten rann ned bakom spisen.. alltså i diskbänken satt en/två (minns inte hur många) spisplattor - och om man hade diskat så rann vatten garanterat ned i hålen bakom spisen. Ytan var ju liksom typ 30x40 cm. Om man då efteråt fick för sig att laga mat (starta plattorna) så small det till och elen i hela lägenheten var helt borta. Detta hände på daglig-vecklig basis! haha.. det var tider det! Jourpersonalen på Huge var mycket glada på oss när vi ringde runt 20 på kvällen en lördag, men det var mitt i vintern och vi ville äta och kolla på tv^^ haha..

Fina minnen...

NU till någonting som är helt cp: jag satt och lyssnade på min musik på tåget till jobbet igår. I Stuvsta blir allt sämst och musiken tystnade. Då hörde jag musik från personen bredvid mig. Nånting heard you were a wild one ooooohoo.. MM .. jamen vissst - sen fortsätter jag lyssa på min musik heela dagen. HUR I HELVETE är det den där wilde one-låten som spelas i mitt huvud när jag vaknar?!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: