notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

det sista kapitlet är inte skrivet

Kategori: den eviga monotomin

God morgon,

Det fastslogs igår att Michel Jacksons läkare är skyldig till Jacksons död 2009. Han har inte fått någon domm än. Att som läkare bli dömd till vållande till annans död måste ju vara kränkande - man försöker rädda ett liv, när man inte kan det så pekas man ut som mördare. Det var väl inte läkarens fel att Jackson behövde vård från första början... okej, jag är inte speciellt insatt i frågan - jag vet inte på vilka grunder han blev dömd. Om det är på samma premisser som den svenska barnläkaren blev anklagad (men friad från dom) så tycker jag i alla fall att det är fel - om det är ett liknande fall tycker jag inte att det är läkarens fel att vissa patienter dör... 
- Grekland är inte längre det enda landet i kris. Italien står på tur! Får ser hur det kommer gå för Europa nu de nämaste åren.. De kanske har kommit en lösning för SAAB trots att jänkarna lade sitt veto. Att förtsätta producera att de bilar med systemen som jänkarna inte vill att kineserna ska få i Sverige - sedan lägga den framtida produktionen i kinesernas händer. Får se hur det går med allt det där.

Klockan åtta ska jag vara på biblioteket igen.. eller det kanske vi får se? Jag var just inne på bibliotekets hemsida.. boken jag behöver SKA vara tillbaka - men det står inte att den är det :( jag behöver ju boken - har inlämning klockan tio idag. Får väl sätta mig i eftermiddag annars, den här terminen har jag inte direkt lyckats lämna in någonting i tid. Det är så härligt när man jobbar röven av sig men det åndå inte känns som man får någonting gjort.. har massor att göra på Veidekke, hos pappa har jag det mesta under kontroll - eller det kanske jag blir varse imorn.. jag har två rester från föregående delkurser, hemtentan är inte klar, och ska som sagt vara inne idag.. och körkortet, teorin ska vi inte ens prata om... det hade nästan varit förståeligt om det vore så att jag hade legat och petade mig i naveln hela hösten - men jag går upp klockan sex varje dag, jobbar hela dagar - antingen i skolan eller på jobbet - okej vissa dagar varvar jag det med körskola och barnpassning.. men jag ägnar mycket tid åt att få undan arbete - men det tar ju aldrig slut.
... Visst det är roligt att jag får större uppdrag på jobbet, jag har nämligen fått börja publicera nyheter om HMS (hälsa, miljö och säkerhet) på intranätet. Vilket är mycket roligare än statistik och pappersarbete - men det är ju inte så att jag har gett ifrån mig allt papperarbete, jag gör både och!

Det största problemet är kanske att jag vill ha ett liv samtidigt som allt detta - till exempel tisdagskvällar tränar jag med Emy och torsdagskvällar tränar jag med Rebecca (nu har vi haft uppehåll lite länge men det ska ändras på). Jag vill hinna träffa lilla Tuten också - speciellt nu när hon inte varit hemma på en vecka, och ska iväg igen! Under helgen vill jag hinna träffa folk (och ja, gå ut) en av kvällarna åtminstonne, men helst två ^^ "jag är ingen maskin, jag är kvinna!!" (hahah.. yrrol..).


Kommentarer


Kommentera inlägget här: