notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

låt oss följa vägarna genom alla mörka rum

Kategori: den eviga monotomin

God morgon,

Idag ska jag jobba, passa barn och plugga. Så nu om drygt en timme ska jag åka till Sumpan, jobba till klockan halv tre-tre. Sen bär det av till Nacka, först dagis sen skolan och hämta .. gissningsvis är jag klar där runt sex-halv sju. Då åker jag direkt till skolan. Jag måste göra hemtentan. Förhoppningsvis får jag ihop det ikväll, annars har jag morgondagens morgon på mig - uppgiften ska vara inne klockan tio imorn.

Igår kväll åkte jag in till stan för att möta Rebecca, första planen var att käka sushi. Fast det kanske var tur att det inte blev så, jag var ju tokmätt. När jag satte mig på tåget fick jag ett meddelande av Rebecca: hon skulle bli sen. Bilen krånglade (ja, hennes pappas bil)... så jag gick av på södra station, sen promenerade jag runt i lite mer än en timme - nyttigt att gå så där i friska luften har jag hört^^ När vi möttes upp hade Rebecca också ätit. Så vi drog till Fåtöljen och tog en kaffe istället. Sandra kom senare och gjorde oss sällskap! Vi satt och segade där ett bra tag - jag var hemma runt klockan elva.

Har två roliga anekdoter från helgen jag inte delat med mig av:

- Varför säger vi Wollmars, när det heter restaurang Wollmar?, kläckde en blond vän jag har ur sig ;)
- Jaa, av samma anledning som vi säger Harrys...
- Men det heter ju Harry B James!
- ..... jaaa?
- Jahaa haha, jag brukar tänka såna här meningar innan jag hinner säga dem!


Klockan halv fyra (kanske?) hemma hos Rebecca. Johan kommer inramlandes. Rebecca går direkt tillbaka till sitt rum efter att ha släppt in honom. Han vinglar in på lilla toan, sen vidare in i vardagsrummet. Där ser jag honom inte men det låter som han traskar runt. Han kommer tillbaka, går förbi mig som sov i Rebeccas pappas rum (neje han var inte hemma). Johan snurrar vidare in i det stora badrummet, är där ett tag.. SEN hör jag hur han går i till Rebecca... glömt bort var hon har sitt rum kanske? Jag fann hans lilla rundtur ganska så underhållande måste jag medge ^^

Nu ska jag få i mig frukosten och sluta ha Amelia på hjärnan. Ja, jag vaknade med Tommy Nilssons låt Amelia på hjärnan dagen till ära. Jag har inte hört den på flera år vad jag minns? Mmmm ja precis.. jag kan plocka fram lite oväntade hits ur hjärnbarken ibland... hahah..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: