notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

but she had five more

Kategori: den eviga monotomin

God morgon,

Yeye, pengarna som jag skulle ha tagit ut i fredags har dragits. Ja, skulle ha... erhm.. jag skulle ta ut pengar innan Rocks.. meeen mitt i uttaget fick någon (jag) för sig att tappa tålamodet och börja dra i luckan där pengarna skulle ut... ja vilken bra idé.. luckan lossnade. Uttaget avbröts - men pengarna har dragits. Känns ju inte riktigt som jag kan ringa till banken "Hej jag skulle ta ut pengar på fyllan, men hade sönder bankomaten - så jag fick inte mina pengar men de har dragits i alla fall, kan jag få tillbaka dem?!" .. yeye 300 i sjön... 

Idag ska jag jobba, så snart är det dags att ta sig ut till sumpan^^ Vi ska byta kontor idag - yeye.. under de fem år jag har jobbat där har vi bytt rum tre gånger - det som är skönt denna gång är att det inte är trappor inblandat! Vi ska bara till andra sidan korridoren. Jag, mor och Agneta ska bli inmosade i ett rum - härligt. Ibland undrar jag hur folk tänker... Annette har i alla fall erbjudit mig en plats i hennes rum, det kanske är skönare? Fast det är ju jobbigt att jag och mamma ofta jobbar ganska mycket tillsammans - då blir det ett jävla springandes fram och tillbaka i korridoren. Härligt med beslut som tas över huvudet på en.. men men, de kanske har tänkt ut en smart lösning. Annars kanske det bara är att gilla läget - jag hatar att gilla läget. Jag tycker bättre om att klaga och vara missnöjd när jag inte gillar läget!

Efter jobbet ska jag ut till Pappa och Anna. Jag ska få lite belysning av Anna - hon har så mycket sådant. Så hon ska vara snäll och ge mig lite. Vet inte om det handlade om belysning till gran eller något annat - för mig spelar det ingen roll - äger inget av det! När jag kommer hem från Turkiet så ska jag köpa mig en gran!

På torsdag åker vi till Turkiet :D

- Så jag behöver nog inte handla innan dess, mat alltså. Jag behöver egentligen handla - men eftersom jag ska iväg så kanske jag överlever på det jag har! Lunch idag och på onsdag står nog min mor för - hon brukar göra det när vi jobbar tillsammans^^ Jag har inga pålägg.. och bara knäckebröd hemma i brödväg.. men eh jag har ätit knäckebröd med smör och kryddor förut.. Jag har i alla fall kaffe så att det räcker - så överlever gör jag! :D Haha, jag har pasta, ris, potatismos och äggnudlar hemma - frågan är bara vad jag ska äta till.. men sånt brukar jag kunna lösa ^^ har ju både lök... och wook... och ... hm... fan juste jag har ju blodpudding i frysen - då är det ju inga problem det här alltså ^^ Skönt. Kommer nog behöva alla pengar i Turkiet .. när jag kommer hem igen kommer jag vara fattig.. och när vi kommer hem är det mindre än en vecka till vi ska till London :D Som tur är har jag London-pengar sparade! Det vill säga att jag har sparat mina födelsedagspengar till Londonresan! :D
... .. Pengar är alltid ett problem för de som inte har dem.

Sitter och kikar på när de skrapar triss.. man kanske ska börja spela ... juste kan ju i alla fall lämna in mina tian-lotter och få två nya.


Kommentarer

  • Tottie Redhot säger:

    Aha.... Haaaa haaaa haaaa. Hahaha. Ska önska mig det i julklapp av mamma :) Men PENGARNA!!!! :o DRYGT!!

    2011-11-28 | 23:55:49
    Bloggadress: http://totties.blogg.se/
  • Ketchup säger:

    Klart du ska xD ahaha... visste väl att du älskar honom ;D

    eh ah skoja inte!!! :S ibland blir jag trött på mig själv...

    2011-11-29 | 07:13:58
    Bloggadress: http://cissi08.blogg.se/

Kommentera inlägget här: