notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

ont i armarna

Kategori: den eviga monotomin

God morgon!

Jag inser att jag kommer vara pank inom kort - detta inser jag då jag tittar på mina kommande utgifter^^ .. men men vad ska man göra? Vissa saker måste man ju ha! Isformar till exempel - vem fan har inte isformar? Jo det ska jag berätta, samma person som varken har en brödrost eller en kavel: jag! ..
och inte har jag en mixter heller...

Jag åt omelett till frukost! Javisst här slår man på stort: tomat-, champinjon- och ost-omelett en vanlig torsdag! Dessutom åt jag en knäckemacka med keso och tomat :) Det var mycket gott måste jag säga^^ Idag ska jag till norrtälje och köra bil :) Har omkörningslektion och en dubbel! Sen ska jag till stan och handla isformar och lite sånt! Klockan halv sex ska jag möta Rebecca - vi ska träna! Efter det ska jag möta upp Tottie som ska sova hos mig (: Vi måste ju hinna umgås innan hon åker iväg igen - hon ska åka Bandit-båten imorn.

- den här veckan bara försvann -

Igår jobbade jag hos pappa! Det var en dag av spännande uppdrag: först tog bläcket i ankomst-stämpeln slut. Så jag sprang runt med stämpeln i högsta hugg och letade bläck. I en affär fick jag en grundlig demostration hur man skulle sätta ihop en sådan stämpel (om jag skulle köpa en ny). Jag bestämde mig för att köpa den - vi köper kontorsmaterial där på ett konto vi har hos dem, men eftersom vi hade en obetald faktura (betalningen var två dagar sen) så fick jag inte köpa skiten... då gick jag tillbaka till kontoret och fortsatte stämpla med den gamla stämpeln och fyllde i men en penna^^ På eftermiddagen fick jag äran att hämta strumpor pappa hade beställt till gubbarna... två lådor.. stora lådor.. de vägde 8 kg styck.. jag hade redan träningsvärk i armarna innan... Eftersom jag inte kunde ta de stora lådorna på samma gång, så fick jag springa två gånger.. det var roligt he-he ^^ SÅ, vad gör man inte för pengar? ^^ Efter jobbet gick jag hem till pappa - hade inte varit där sen... jag kommer inte ens ihåg senast jag var hos dem! Fick träffa både min yngsta bebis-bror (ja, han kanske är tio år men han kommer alltid vara bebis - sucks to be yngst!) och min storebror! Har inte sett röken av någon av dem på mycket länge.. så det var kul att ses!

- Vi åt pasta med skaldjur till middag, jag hjälpte lillebror med engelskläxan och .. så umgicks jag med den delen av familjen i största allmänhet! Jag fick datumet för årets julbord (längtar :D). Dessutom i uppgift att plugga med lillebror på måndageftermiddag - i utbyte mot middag!
Jag kom hem halv tio igår - så missade halva avsnittet av Grays :( jaja, får väl se reprisen som gissningsvis går på söndag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: