notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

the sun will shine again

Kategori: den eviga monotomin

Hemma och vänder - har varit i skolan och om en timme ska jag möta Emy. Idag ska vi träna! Har missat de två senaste passen på grund av stress och sjukdom, så får se hur det går idag. Imorn ska jag gymma med Rebecca.. måste ju passa på nu innan jag reser bort! hihi..

Planen var att jag skulle plugga nu.. meen.. hm jag åt lunch med Tottie som drog ut på tiden och hemtentan är mer komplex än att jag får ihop någonting vettigt på en timme. Så jag får väl sysselsätta mig med sådant jag senare skulle kunna skylla på att jag måste göra innan jag pluggar.. som att fylla i uppgifter till journalistförbundet: ja nu är jag så duktig att jag går med! Bara ett år efter att jag började plugga... hehe.. men bätter sent än aldrig!
- det kostar 53 kr, det kan jag nog avvara^^ Det är värre med boken jag inte hittade på biblioteket.. The Bible: a short introduktion. Den kommer jag behöva köpa :/ ska ha den till salstentan nästa vecka. Ja, jag har salstenta dagen efter vi kommer hem från Turkiet! Så där ska jag plugga.. som tur är har Tottie också plugg - så båda kan vara duktiga! hihi.. hade först ta med mig en skönlitterär bok också - hinner ju aldrig läsa! Fast jag bör nog inte göra det - ska fokusera på hur man kan tolka hidnuistiska/buddhistiska texter, bibeln och koranen! Dessutom ska jag läsa Eight theories of religion om jag inte blir klar med hemtentan innan jag åker! Det är planen - men man vet aldrig med mig.

Det pågår värsta dramat i min korridor ^^ haha folk har börjar att skriva lappar! En av mina grannar borrar varje kväll runt nio-tiden. Det är inte överdrivet tevligt... man tröttnar. Fast det är inte jag som har skrivit lappen .. hihi trots detta låg den utanför min dörr igår morse ^^ med ett svar! Så jag var ju bara tvungen att läsa, nyfiken som jag är^^
Sidan ett "Nu får det vara nog med borrandet!!! / Grannen"
Sidan två "Du som har skrivit denna lapp kan ju komma ihåg att du bor i en studentlägenhet och inte i en villa. Sluta klaga!!!"
- Inte för att vara den som är den... men är det inte de som borrar halva nätterna som ska tänka på att de inte bor i en villa? haha.. det är liksom så att detta har pågått den senaste månaden, om inte mer. Så fattar att folk tröttnar ^^ jag vill skriva en lapp till grannen som har usel musiksmak. Ja, det är någon i min närhet som spelar sådan musik som gör att det dunkar jobbigt i väggen.. skulle gissa på någon slags hip hop eller dubstep eller vad all skit nu heter...
... HAHA det är så härligt att bo i lägenhet: folk som antingen borrar om kvällarna eller spelar dålig musik^^




Kommentarer


Kommentera inlägget här: