notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

julkänsla!

Kategori: den eviga monotomin

Denna helg har gått i julens tecken! Mycket mysigt :)
- Igår var jag på årets första julbord. Det årliga med pappa och den delen av min familj. Jag och Rikard kom till landet på eftermiddagen. Då hade pappa fixat risgrynsgröt och lite smått och gott! Anna har självklart dekorerat hela huset med julgrejer - julblommor i var vrå! Haha, det ser ut som en liten skock tomtenissar har varit där... Vi åkte till Taxinge istället för värdshuset i Mariefred (där vi har käkat julbord de tre-fyra senaste åren). Det var mysigt måste jag säga - god men för mycket mat! Som alltid? Haha.. kände mig som en liten gås efteråt. Så då passade det bra att sitta inne hos farfar och Viola i en gungstol framför TVn. Hann se slutet av Så mycket bättre och sen en dålig film som hette någonting hatad av alla. Okej, jag har sett sämre filmer - men den var så långt ifrån bra att man förundrades.

Jag fick sova till åtta innan min kära lillebror tyckte att jag skulle vakna. Så då var det bara att gå upp^^ .. mer juliga grejer till frukost sedan var det dags för julmarknad!
... Jag fick polgagrisar. Jag tvivlar på att jag kommer äta upp dem själv men sånt brukar ju lösa sig^^ Till lunch/middag lagade Anna fläskkotletter på ett juligt vis. Marinaden bestod av honung, kanel och nejlikor - det smakade jul må jag säga!
- Ja, jag har ätit mer än vad jag brukar äta på en vecka det senaste dygnet. Så nu är jag hungrig igen... men men får väl bli te istället. Möjligtvis en macka eller någonting... haha, senså blir det gymmet imorn!

Glad första advent :D


Min plan om att vara klar med skolarbetet idag gick sisådär... men hm jag har en ny deadline - innan jag åker till Turkiet ska det vara klart. Så det vill säga innan torsdag... ska väl fixa lite av den otroliga bördann jag har på mina axlar. Hemtenta tio sidor, femton sidor uppsats (okej den ska vara klar i januari så det är inte jättebråttom) samt rest från seminarium. Restarbetet har jag i alla fall, påbörjat så kanske kan slutföra det idag. Får se, ikväll är det Love Actually på tv - mer julkänsla :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: