notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

jag är duktig jag!

Kategori: den eviga monotomin

Idag har jag, precis som planerat, fått en hel del gjort. Jag har fixat med min B-uppsats, kontaktat min handledare (vi ska mötas nästa vecka), strukturerat upp min restuppgift - läst det som ska läsas ur bibeln.. ett kapitel ur Första Moseboken samt början till Predikaren.. dessutom har jag betalat mina räkningar, beställt en almanacka till nästa år och skrivit ned alla uppgifter jag har om Turket- och Londonresan. Jag har även plockat fram det jag ska ha med mig till landet imorn, ska bara packa ned det i någon slags väska... Dessutom har jag kikat på hela första säsongen av The Big Bang Theory, och efter det Almost Famous samt Mulan (igen). Just nu kikar jag på Aristocats medan jag äter upp den lilla bit mögelost jag hade hemma, till det dricker jag ett gals vin. Snart är det dags att göra sig i ordning inför kvällen!
- Ska åka hemifrån runt fem.. funderar på hur jag ska göra med bolaget.. har massa vodka hemma. Så kanske skippar bolaget? Eller så köper jag några öl... bara drinkar eller varva med öl? Vi får se^^ Nästa fundering gäller klädväl: vad ska jag ha på mig?! meen meen.. det löser sig, har ju lyckats knäcka den nöten några gånger tidigare - så kläder lär jag ju få på mig i alla fall.

Att läsa bibeln kan ibland vara mycket underhållande:

De ropade till Lot: ”Var är männen som kom till dig i kväll? Skicka ut dem till oss, vi skall ligga med dem.” Lot gick ut i porten och stängde dörren bakom sig. ”Bröder”, sade han, ”jag ber er, gör inte något så ont. Jag har två döttrar som ännu är orörda. Låt mig skicka ut dem till er, så kan ni göra med dem vad ni vill, bara ni inte gör något mot dessa män som har fått en tillflykt under mitt tak.”
- Jag vill bara understryka att jag läser religionsvetenskap, så det är av den aldeningen jag spenderar min fredag med näsan i bibeln. Eller rättare sagt på bibeln.se - orkar inte läsa i bibeln idag, det är så pyttig text där^^

Kommentarer


Kommentera inlägget här: