notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

11.11.11

Kategori: den eviga monotomin

Jag blir tokig - vem kom på idén ens? Att VÄGA gamla människors blöjor innan man byter dem, för att se till att de är fulla. Det är så jävla förnedrande och inhumant att jag inte finner ord. De är vuxna människor som behöver hjälp - och så får de sitta i sin egen avföring för att ett företag vill spara in pengar. Undra om ledningen på Carema skulle vilja sitta i sin egen avföring och vänta på att någon annan ska bestämma när det är dags att ta bort skiten! "Personal och famljerna regagerade starkt på detta", men tacka fan för det! Jag undrar vem skulle vilja väga blöjorna? Alltså utföra den förnedrande handlingen mot en gammal människa.. dessutom kan det inte vara det fräschaste uppdraget? Idén är för mig helt obegriplig.. som anhörig skulle jag nog inte bara reagera starkt, det skulle nog bli nackskott på den ansvarige!  

Influensatiden närmar sig.. mysigt - jag har duckat för både fågelinfluensan och svininfluensan, så i år kanske man åker på skiten. Undra vilket djur det blir i år? Om jag fick välja skulle det bli Pingvininfluensan! Pingviner är så söta - och roliga :D haha.. JUSTE såg på Nyhetsmorgon igår att det hade varit ett oljeutsläpp någonstans där det drabbar pingviner - så för att rädda dem stickar folk små tröjor! Så att de inte ska slicka? tugga? i sig oljan.. (har pingviner en tunga? äter pingviner som andra fåglar?). Det är några tanter i Sverige som har engagerat sig i detta: de ska sticka runt 100 små pingvintröjor och skicka till den olycksdrabbade platsen! Om man ändå kunde sticka...

Enligt facebook ska jag gifta mig idag - så får se var den här dagen för mig! Först och främst ska jag åka till jobbet. Idag jobbar jag med mor min - har svinmycket att göra, så dagen lär gå ganska så fort! Efter jobbet ska jag handla lite inför helgen, äventyr på Willys och bolaget. När jag kommer hem blir det antagligen till att lägga på ett kål - ska träffa Emy vid sex-tiden i Älvsjö. Vi ska på Hälsomässan ;D haha.. ja du såg rätt, jag och Emy ska på hälsomässsan! Hahah.. det är faktiskt så att vår förra pole dance-instruktör har uppvisning där. Det ska bli roligt att se!
- Får se vad som händer ikväll... jag och Mordhot ska lära oss runskrift av E-type så vi kan vara med i hans kommande hitvideo (som Mordhot skrev låten till igår). Vi kommer bli kända som fan - och jag känner att ikväll kanske är kvällen då vi ska sätta planen i rullning :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: