notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

Ett halvt kilo köttfärs

Kategori: Från förr

Nu kan jag äntligen börja varva ner efter en låååång dag!
När jag gick till jobbet tänkte jag vara smart och köpa lunch på vägen, så jag skulle slippa det senare. MEN ICKE. Hela precessen i detalj: jag gick in, plockade en sallad med libanesisk kyckling, trippade iväg till den ENDA kassan som var öppen. Det stod en kvinna framför mig, EN KVINNA. Hon köpte bröd, lite annat trams och laddade på mobilen: 206 kr. Hon tar fram plånboken OCH mynten... 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10.....55,56...75!!!.. 105,106 fram till att 126 kr saknades - DÅ slängde tanten fram en 100-lapp, en 20:a och en 10:a!! Hon fick 3-4 kr i växel... VARFÖR??? den frågan ställde jag mig om, och om, och om igen.. samma sak måste kvinnan bakom min ha tänkt, hon skulle köpa EN morot ^^

Jag var på jobbet strax efter nio - jobbade i åtta timmar (det vill säga till halv sex). Det är mycket bra för pengaflödet ^^ Från jobbet åkte jag direkt till odenplan och mötte Rebecca, vi trippade iväg till gymmet. Utan middag i magen var spinning och core liiite hårt! Trodde att jag skulle svimma när jag gick av cykeln *blinka lilla stjärna (stjärnor) där*.. sen trodde jag att jag skulle spy när jag gjorde rygglyft.. mycket trevligt! Efter bastu och dusch blev det en prommis via Lidl till centralen.. Tågen kom på direkten = jag fick springa!

När jag kom hem blev det multitasking på hög nivå! Tina ett kilo köttfärs, hacka lök och svamp, koka nudlar och bre mackor. Ja, jag var hungrig samtidigt som jag behövde laga mat för framtiden (lunch imorgon bland annat). När köttfärsen var så pass tinad att man kunde dela på den hamnade ett halvt kilo i stekpannan och den andra halvan i frysen igen...

Imorgon ska jag börja dagen med att koka pasta. Klockan sex på morgonen. När jag inte bara ska vakna, utan även gå upp. OKEJ, nu ska jag sova så jag orkar jobba hela morgondagen samt dra ut o ha roligt på kvällen...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: