notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

vad är det för jävla fest :D

Kategori: Noll koll - Rock n' Roll

Nu är jag tillbaka i verkligheten efter två underbara festivalveckor!
- Så det här är berättelsen om Peace & Love & Getaway Rock 2011.

Då ska vi se, hur började det hela? hmm.. känns som det var år och dag sen jag mötte Emy på centralen för att hoppa på bussen mot Borlänge - men det var bara två veckor sen! Vi var två timmar tidiga (fråga mig inte varför?) men tack vare det kom vi med en tidigare buss. Vi var först på den första bussen mot Borlänge! ^^
- Det började lite segt med att vi inte fick ta med oss alkohol in i bussen.. men vi underhöll oss själva ändå^^ jag började resan med att spilla ut massa vatten över mig själv - för ovanlighetens skull? Sen var det bara att köra! Väl framme i Borlänge haffade vi en taxi och begav oss till campingen - kö till banden, kö till campingen och kö till att få tältplats - mitt tålamod (som alltid är så bra) tröt. Som tur var hittade Tuten och Jasmin oss i tält-kön. De hade plats för oss i sitt camp! SCORE. Efter vi (eller rättare sagt Emy) hade fått upp tältet kunde vi äntligen knäcka en bärs :)

Som vanligt är Peace and Love under den varmaste veckan av sommaren. Att vi inte dog av värmeslag är fan ett under! Dessutom badade jag inte på hela veckan.. det var så långt till vattnet.. eller okej jag badade lite i en fontän förresten^^ annars härdade jag ut i solen eller fösökte gömma mig i skuggan. För att citera Kron "Fuck the sun!" - det är väl kanske ingen hemlighet att jag varken tycker om varmt eller ljust. Eller jo, ljuset klockan fem på en sommarmorgon tycker jag om :)

Band jag såg på P&L, i någorlunda ordning:
  • Hörde Pugh Rågerfeldt medan jag och Emy käkade lunch i skuggan
  • En låt med Veronica Maggio (när jag och Tottie letade efter Ziggy Marley, som vi för övrigt inte såg)
  • En låt med Patrik Wolf (under jakten på Ziggy Marley)
  • Asta Kask
  • Mimikry
  • Slutet av Kapten Röd
  • Början av Radioaktiva Räker
Tror inte jag har sett så många band sammanlagt på en festival förut - eller det skulle i så fall vara Hultsfred 2007 ..

Tyvärr var Emy tvungen att åka hem på torsdagen :/ sjukt tråkigt, men jag förstår henne - måste man så måste man .. samma sak med Dean som även han åkte hem på torsdagen :/ men vi andra festade vidare i alla fall.. Linnie flyttade ib hos mig när Emy åkte. Linnie hade inget tält - hon skulle tydligen ha bott med Tottie, men hon hade inte heller med sig något^^ Men allt löser sig alltid :D
Jag vet inte riktigt vad jag ska berätta mer om från Peace and Love.. hm.. minnet sviker lite! Jag ju säga att vi hade det merst äckliga campet på campingen! Det låg burkar, matrester och all skit man kan tänka sig där vi satt och hade det mysigt^^ Näst sista dagen fick vi för oss att pissa mitt i campet - det kändes som en bra idé. Som tur var hade väl luktsinnet slagits ut långt tidigare för ingen av oss led av det dagen efter^^ Det spyddes även en hel del där vill jag minnas - jag spydde sista kvällen! Måste ge en eloge till Kron som spydde varje dag under festivalen! hahaha.. och även till Jasmin som hade spytävling med en karl iklädd bebisdräkt, det var grymt kul att komma tillbaka från Social Destortion och mötas av en skuttande Jasmin som skriker: "jag har haft spy-tävling, det här är det roligaste jag har gjort i hela mitt liv!!" - fast Anettes kommentar på det var nästan roligare: "Stackars Jasmin.. om det är det roligaste hon gjort tycker jag faktiskt synd om henne"^^ hahaha! Måste även tillägga att Jasmin råka dricka piss innan hon däcka på marken - mycket underhållande :D
Tror inte att någon hade en fungerande kamera sista kvällen - det är nog lika bra! Det hände så mycket spännande som kanske inte bör fångas på bild xD

Min söndag spenderade jag på tåget till Gävle - eller nej! På tåget till Uppsala där jag fick BYTA till Gävle.. det kändes fett gay att åka nästan hela vägen hem för att åka upp igen! men men vad ska man göra.. väl i Uppsala kom tåget in på fel perrong - det slutade med att jag och en tjej sprang över spåret, då blev det ett jävla liv. Jag hävdar fortfarande att det var tåget som gjorde fel, inte vi. Om det hade kommit in där det stod så skulle vi inte ha behövt springa över spåret^^ Jag hade ingen musik på hela resan - mitt headset är trasigt. Utan sällsakap blev det lite tråkigt .. speciellt då jag satt med en drös 18-åriga grabbar i rutiga skjortor runt mig. De skrek och kastade papperstussar på varandra - dessutom var radioaktiva räker ett hemskt roligt bandnamn, så de var tvugna att sitta och försöka låta som just radioaktiva räker i en timme typ.. mycket roligt!
Jag var framme på Gävle station runt sjutiden, där hämtade min adoptivmamma Sara upp mig :)
- Hon och Calle adopterade mig förra året på Getaway ^^
Vi käkade först på Max sen åkte vi runt och letade efter en hona till en telekabel. Det slutade med att vi fick åka ut till hennes föräldrar i Sandviken så hennes pappa fick fixa :) Sen var det järnet hem till Sara för att hinna se slutet av the Big 4 på tv :) Att få sova en natt på Saras soffa kändes guld värt måste jag säga!
Dagen efter mötte jag upp de andra - Tottie, Crille, Calle, Emilio och Kron hade sovit hos Crilles mamma i Borlänge natten innan.. Grabbarna skulle bygga scen på Getaway så de droppade mig och Tottie på campingen med sju tält. Vi slog upp dem där vi hade bott året innan. När fem tält var uppe kom campingansvariga tanten och sa att vi inte kunde vara där - husvagnarna skulle stå där i år.. sämst. Men ah, då var det bara att bära runt tältetn till andra sidan campingen, det måste sett lite roligt ut^^ men vi klarade det!
Första kvällen hade vi först två-mansparty - men fick snart sällskap av tre andra som också kommit dit på måndagen :)

"Men jag e ju svensk!" var en mycket klok mening jag yttrade, på grov stockholmska, av någon anledning under tisdagkvällen - jag hade just bytt till mig en grogg mot ett glas vin vill jag minnas. Inte för att jag tror det hade något med yttrandet att göra.. meeen i alla fall!

Jag och Tottie festade på och träffade nya människor själva fram till onsdagen, då grabbarna hade byggt klart och kom till campingen! På onsdagen anlände även Celina och Jenni :)

Onsdagmorgonen kan ha varit den bästa på länge :) det började med att vi låg med huvudet utanför tältet och såg våra grannar, som alla var män, smörja in varandra med solkräm .. sen direkt efter hör vi en mansröst från andra hållet: "Nej fan nu vet jag vad jag glömde!.. MIN HANNAH MONTANA-KLÄNNING!" .. hahah sen fick vi glass av en tredje granne :D

Band jag säg på Getaway Rock Festival:
  • Alice Cooper!!
  • Youth of today
  • Bullet
  • Dia Psalma =D
Det var en sjukt nice festival som slutade sämst.. men vi fokuserar på det bra nu tycker jag :D
- Jag har en ny plan för min framtid: jag ska bli Calles sidekick när han blir superhjälte :P bra plan tycker jag!! hihii...

Veckorna gick snabbt med det känns som jag inte har varit hemma på hundra år! Åkte direkt hem till mamma igår - fick scones av syrran när jag kom dit :) somnade framför tv:n efter jag hade duschat. När mamma kom hem fick jag grillat - så började känna mig som en människa igen framåt kvällen :P Sov i nio timmar, åt riktig frukost och vilade halva dagen.. gick en prommenad med mamma och hundarna, åt ordentlig lunch och vilade mer :) Mamma körde hem mig nyss - så sitter i min sjukt varma lägenhet och kollar på Tv xD haha.. packar upp festivalgrejerna .. ska snart äta choklad jag hittade i kylen :D
- bra grej!

Ikväll ska jag träffa Rebecca och ta en fika :)