notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

She said, "My name's Louise, Now would you take your clothes off please?"

Kategori: Från förr

"Arbete är de drickande klassernas förbannelse."

Idag började jag dagen med att kolla på Nyhetsmorgon medan Tottie sprang runt och fixade sig. Jag skulle bestämma mig för ett aktullet ämne att skriva en krönika om - så jag valde det om att Berlusconi har haft sex med en minderårig prostituerad. Det kan man säker tycka massor om när man kommer på en tes ^^

Jag begav mig mot tunnelbanan lite senare, men missade den. Eftersom jag inte orkade vänta i 8 minuter så tog jag en prommenad från Karlaplan till Slussen. När jag väl hade hittat Östermalmstorg så var det inga problem - förutom att hela Östermalm luktar mat (eller så blev jag förföljd av en krovgubbe^^). Fast... ett annat problem var i och för sig att jag lyckades krocka med två personer och de båda verkade ha duschat i parfym som fick ögonen att tåras!  

En sak som slog mig under min vandring var ur texten till NOFX "Liza & Louise":

"With a flick of the tongue,
She made her scream,
She made her laugh ,
She made her dance,
She was happy for the first time,
And you know she wanted more.
"




Asså made her dance .. det andra kan jag gå med på... men dansa känns som ett skum reaktion ^^

En annan sak jag hann reflektera över var: vilken död historisk person jag skulle vilja träffa.. och jag kom fram till att det måste bli Oscar Wilde, han verkar ha varit en hemskt fascinerande människa :) .. o han sa ju så mkt bra saker..

"Folk har ett fullkomlig avskyvärt och ytterst hjärtlöst sätt att gå omkring och säga saker bakom ryggen på en, som från början till slut är absolut sanna."

"Det finns inga synder utom dumhet."

"Egenkärlek är begynnelsen på en livslång romans."

"Jag väljer mina vänner efter deras utseende, mina bekanta efter deras karaktär och mina fiender efter deras förstånd."


... och en av mina absoluta favorieter :) "Livet är för viktigt för att tas på allvar"


 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: