notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

hur ska det här gå

Kategori: den eviga monotomin

God morgon!

Ännu en ledig dag .. det här är konsigt.. som tur är har jag ju skolarbete att göra. Jag sov bort hela gårdagen i princip, gick upp klockan ett på dagen - och somnade klockan tio. Under det nio-timmarsspann jag var vaken låg jag på Mordhots soffa, åkte tåg och när jag kom hem satt jag i soffan i typ tjugo minuter - sen låg jag paralyserad i sängen. Så jag vet inte riktigt om man kan räkna mitt tillstånd som vaken. Så idag vaknade jag klockan sex, gick upp klockan sju och nu en timme senare ska jag äta frukost. Om två timmar har jag tvättstugan... Innan dess hade jag tänkt komma någon vart med B-uppsatsen.
- Vid ett-tiden kommer mamma hit för att hämta mig. Ska övertala henne att åka via Mariatorget - så jag kan köpa biljetter till Rocks nyårsfest... sedan ska vi handla och jag ska hjälpa henne att laga mat (vi får se vem som får assistera vem). Ikväll kommer mina gudföräldrar hem till mor min - ska bli kul att träffa dem, det var ett tag sedan. 

De snackar om nya ord på Nyhetsmorgon. Någon har skickat in "snice" som ett nytt ord - alltså it's nice. Då kom jag att tänka på ordet jag och Emy skulle få in i ordlistan för cirka 5-6 år sedan. Vi gjorde väl inte någon vidare ansträngning förutom att själva använda det.. ja, ordet var slize. Nice gånger två. Det var ett påhitt från språkresan. Okej, storyn bakom. Till maten på hotellet där vi bodde fick man välja melon eller slush. En tjej i vår grupp hade lite problem med hur man ska uttala slush - hon sa fel. Hela tiden, vi rättade henne kontinuerligt men hon envisades med att kalla den färgglada is-sörjan för [slaijs]. Vad kan man säga.. hon var från Göteborg. Detta ord roade mig och Emy mycket. Vi började säga det om allt möjligt - tills vi kom fram till att det skulle stavas slize, eller helst SLIZE. Kommer inte ihåg hur ordförklaringen blev nice x2. Fast så är det i alla fall!

Nu är mitt kaffe slut igen. Sista koppen nudå... det är inte ens till en hel kopp - snarare en halv. Hur ska detta gå, jävligt oslize måste jag säga^^ ..  tur att jag ska ut till mor idag. Okej okej, b-uppsats var det ja... dags att sätta igång! OCH äta frukost.. multitasking på hög nivå^^

Kommentarer


Kommentera inlägget här: