notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

knäck i lurarna eller bara knäpp i kolan?

Kategori: den eviga monotomin

God morgon!

Nu sitter jag bredvid min gran och väntar på att kaffet ska bli klart! Mark Levengod är på TV - och jag ska inte jobba idag. Det blir lite lite lön i januari men mycket ledighet nu :D Efter alla resor, övningskörande och tid för skolan så har jag bara jobbat en dag i december, det var igår. Igår var även dagen då vi hade julbord med jobbet - sammanträffande va? ^^ haha... mycket trevligt och god mat! Jag åt lagom mycket, eller nästan i alla fall - blev bara jättemätt, inte äckligt mätt :) good for me!

Jag är så bra på att fokusera på det jag gör: skulle fixa lite med kaffet.. så jag gick förbi mina oinslagna julklappar, slog in två, bytte påse i sopskåpet, ställde undan lite ren disk - tack Therese för att du diskade innan du gick igår! :) Nu är jag tillbaka bredvid granen - men jag glömde kaffet och ägget borta vid diskbänken... så ... får se hur lång tid det tar för mig att komma tillbaka^^

YEYE jag hade glömt att ta chokladbitar ur min kalender i fyra dagar - så börjar denna dan före dan före dopparedan med fyra dumlebitar :D

Idag ska jag till skolan vid elva. Ska träffa min handledare till B-uppsatsen.. så måste skriva klart min synopsis innan dess... ja, det är därför jag är uppe med tuppen fast jag inte ska iväg förrän kvart i elva. Dessutom vaknade jag klockan sju - det kändes som värsta sovmorgonen. Efter mötet ska jag till affären - måste köpa en kött-termometer och smör.
- Ikväll kommer min mor hit och hämtar mig. Ska hjälpa henne inför julafton hela dagen imorn!

Jag sitter och lyssnar på julmusik med min gran - vad ge mer julkänsla? Sen går nyheterna igång: jag måste säga att jag inte finner ord ibland - att personalen på ett ålderdomshem ska tväla om att hålla ned kostnaderna för mat och dyl. på avdelningarna. VAD ÄR DET FÖR ETT SJUKT SKÄMT! Det kan ju för i helvete inte vara på riktigt... så det kanske finns en anledning till att verksamheter som skola, vård, äldervård och barnomsorg inte bör privatiseras? Fast jo, allt handlar ju om att tjäna pengar så privatisera på nu, och sälj ut all verksamhet som går till u-länder när ni ändå är farten, ju billigare arbetskraft desto bättre .. och nej arbetslösheten är ju inget problem här om man skickar hem alla invandrare? AAAAAAAH jag orkar inte ens vara cyniskt ironisk om detta längre .. samhället är en skämt. och vet du vad det värsta är? .. det är inte ens snyggt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: