notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

alltid uppkopplad och aldrig avkopplad?

Kategori: den eviga monotomin

Trevlig Lucia!
- jag sitter och kikar på nyheterna medan jag väntar på att kaffet ska bli klart. Idag ska jag köra bil hela dagen, först i Norrtälje och sedan med farfar. Måste ju passa på nu när jag är hemma. London imorn :D

Vaknade med ett SMS från Rebecca "Eeuw Nora drar hem med sliskiga Allan, hur tänkte hon :S haha". Nejnejnej, ingen av oss har fastnat i Skilda Världar. Jag låg och tittade på säsong fyra hela kvällen igår - mycket spännande måste jag säga! De har nu bytt Rebecka - från korta mörkhåriga Jessica Zandén till långa blonda Nina Gunke. Herregud :O jag var inne på Wikipedia för att kolla stavning på Zandén och hör och häpna: Skilda världar är baserat på en Australiensisk serie från 80-talet, "Sons and Daughters":

Dramatic incidents in the lives of the wealthy Hamilton family and working class Palmer family, linked by the long-ago secret affair of David Palmer and Patricia Hamilton and the offspring of that affair, twins John Palmer and Angela Hamilton secretly adopted into the respective families. Later more wealth arrived in the form of the Morell clan who managed to marry their way into the Hamilton family."


Dessutom har det skrivits böcker på baserade på skiten! hahahaha ojojoj...  Sveket, Krisen och Mötet - bara ett ord kommer till mina tankar: varför?.. och så undrar jag hur det blir liksom? I en bok ser man ju inte det underbara skådespeleriet som är halva grejen med Skilda Världar. Nej, det här vill jag inte höra talas om.

Man lär sig någonting nytt varje dag.

På nyhetsmorgon pratar de om stressen med att alltid vara uppkopplad. Jag vet inte ja... jag blir nästan stressad av att vara nedkopplad. I och för sig vande man sig att vara utan telefon och facebook i Turkiet - och när abstinensen hade lagt sig var det ganska skönt vill jag minnas. Fast när jag är hemma blir jag tokstressad av att inte komma in på fb, eller när mobilen har laddat ur. Så jag får väl säga att det var en svår fråga - men jag svarar ja på den!


Låten som för dagen har fastnat i min söta lilla skalle:





Kommentarer


Kommentera inlägget här: