notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

Skrevskallar & Snustrutar

Kategori: On Tour

Hejsan!

Nu är The Crazy Swedish Pokaschwinen hemma från London igen - så håll i hatten!

Igår blev det en lång och trasslig hemfärd från en helt jävla awesome resa! Vi höll på att missa flyget till att börja dagen med (eller ah vi flög på kvällen men i alla fall). Bara för att Tottie hade tandkräm i väskan^^ haha.. asså vi var liite sena till kontrollen. Sebbe och Tomi var lite sega så vi hade inte så mycket tid på oss. Sedan behövde de kolla Totties väska för hand, och segare personer får man leta efter. Vi hade fem minuter på oss till gaten - och när vi väl kom fram skulle jag och Tottie till en annan gate. Jaaa, vi hängde bara på Sebbe och Tomi utan att kolla vårt egna flightnummer ^^ Det var bara att kuta till nästa gate.. vi hann i alla fall med planet! När vi kom till Sverige fick vi veta att Skavsta var stängt. Så vi fick flyga till Arlanda istället - yeeye! Så vi kunde åka hem kommunalt! Allt detta trassel bidrog till en extrem huvudvärk. På tåget (efter att Tottie hade gått av) fick jag sällskap av en full grabb som hade varit på 30-årsfest. Han ville veta var jag hade köpt mina strumpbyxor - sen var det lite svårt för honom att förstå att jag hade två stycken strumpbyxor på mig: först ett par röda leopard och sedan ett par trasiga svarta över. Jag kanske inte var så bra på att förklara när jag satt och försökte kyla mitt arma huvud mot fönstret... haha men han var i alla fall rolig ^^ "jag kanske har en städad stil själv men jag gillar den där trashiga stilen - måste få min flickvän att ta på sig sådana strumpbyxor!"

Men till det mest viktiga, resan:

Jag och Tuten började vår resa på Anchor, med en hel del Agwa och öööööl. Så vi var lite runda under fötterna när vi ragglade mot bussen som skulle ta oss till Skavsta. Tottie hade spytt sig full utanför Anchor. hihi


"Fota mig! Nu när jag har alla saker på mig!"

På flygplatsen slog vi följe med Oscar och hans vänner! Vi fick en julklappsöl av Oscar som vi drack utanför^^ Vi träffade även Seb och Tomi - Tomi gav oss varsin lussebulle :D Vi var lite lätt förvirrade när vi skulle genom kontrollen. Tottie käkade lussebulle genom visiteringen HAHA!



haha :D


Oscars fina flagga!

På tåget från Stansted till London fortsatte vi dricka en del - vi köpte upp hela spritförrådet xD Asså, de sålde alkohol på tåget. Så det var tur att vi hade en guide med oss! Haha aah, Tomi fick lotsa oss till tunnelbanor och allt vi nu åkte... så tillslut kom vi i alla fall fram till vårt vandrarhem i Acton Town - rummet vi bodde vi var mer en cell. Ett litet rum med endast en våningssäng i:


Som tur var var sängarna jävligt sköna!

Den första kvällen var det ju Mötley Crüe, Steel Panther och Def Leppard på Wembley. Det var helt jävla awesome måste jag säga! Jag och Tuten kom in till arenan precis när Steel Panther drog igång. Vi stog en bit bort under deras spelning - detta eftersom vi drack öl ^^



När den första ölen (för den timmen) tog slut gick vi längre fram! Det var så jääävla awesome måste jag säga igen, och igen, och igen! Helt jävla underbar kväll!!!! iihihih :D


Tommy Lee hade sitt 360-trumset!


Mötley Crüe <3


Yeyeeye vi stod på Nikki Sixx sida av scenen så klart :D:D


Snustruten i egen hög person :D

Eftersom pubbarna stänger typ elva i London så hann vi inte dra ut efteråt. Dessutom slutar tunnelbanan där gå runt midnatt.. Så det var inte så mycket att göra - haha o sova efter en 24-timmarsfylla kan det vara ganska skönt att sova^^

Den andra dagen började med frukost på The Mill Hill, som är Acton Towns mysigaste pub. En lunch kostade motsvarande trettio kronor! :D Helt jävla underbart gott dessutom! Ja, jag kände för att låta lite lyrisk. Efter fish n' chips-frukost drog vi till Camden Town för att shoppa! Jag måste säga att det SUGER att ha så lite pengar på ett sådant underbart ställe!!! Jag lyckades i alla fall köpa lite: rösa/leopard-ögonfransar, rosa/leopardmönstrade solglasögon, svart glitter till ögonen, några pins och lite julklappar! Vi tog en öl på The Wolds End som var en stor rockig pub!


Vi fick sällskap av tre norrmän!

Han som gömde sig i Totties hår var den som kom fram först. Han gjorde en fin entré, han flög fram till Tottie och skrek: "are you for real?!? oh my god!" så jag var tvungen att tillägga "no she's an illusion" och då var han snäll nog att kika på mig och säga "you're not so bad yourself" - jag kände mig mycket smickarad^^ haha... sedan slog de sig ned och insåg att vi var svenskar - då började de snacka norksa.. så då fattade jag inte vad de sa längre^^


Ett snyggt fönster inne på The Worlds End :D

Ett sjukt sammanträffande att stöta på Olivia när vi vandrande runt i Camden. Precis som Tottie sa, att det vore en grej att träffa på någon hemifrån som också var i London på semester - men att bara traska på en som har flyttat dit - vad är oddsen^^ hihi.. men roligt att se henne i alla fall!

Vi blev trötta efter en hel dag av vandrande i Camden Town, så vi åkte in mot Leicester Square. Där hade vi dagen innan gått vilse - eller vilse är inte rätt ord. Det var så att vi skulle leta upp en pub där alla skulle mötas innan konserten. Fast vi hittade inte dit - istället vandrade vi runt där i en timme innan vi gav upp och drog in på en annan pub. Detta resulterade dock i att vi hittade ganska bra runt just Leicester Square. Så efter en aning velande om var vi ville käka hittade vi en liten italiensk restaurang: där åt vi jävligt god pizza med tre sorters ost på! Efter det drog vi tillbaka till vandrarhemmet och tog det lite lugnt så självklart hade vi köpt med oss chips och godis^^


Haha vi var ganska övertrötta och tyckte det var roligt att lägga Tutens godis i en såndär påse "vi säger att vi fick den på stan, typ 'det var någon som bad mig hålla den, sen försvann han' hahaha". Ja, vi är roliga vi!


Som sagt.. vi var övertrötta^^ och jag var glad över mina nya brillor!

På fredagen, som var den tredje dagen i London, turistade vi runt på dagen. Vi var i Waterloo och på London Bridge - det tog oss ett jävla tag att hitta dit... och när vi kom fram insåg vi att det var till Tower Bridge vi ville egentligen.. som tur var såg man Tower Bridge från London Bridge^^ hahaha.. vi såg även The Moniment och tog en julkaffe på Starbucks!


Vid London Bridge :)


Tower Bridge och båtar


Kaffe med pepparkakssmak på Starbucks!

På kvällen käkade vi på The Mill Hill igen - det var grymt gott med kyckling inlindad med ost och bacon och pommes. Ja, självklart drack vi öl till - betalade typ 100 kr för bådas mat och två öl! Helt galet .. innan dess hade vi också köpt lite öl i närbutiken - 5 st för 50 spänn.. det var mycket trevligt! Så efter att vi hade käkat upp och så drog vi till vårt rum och drack mer öl. Kommer inte ihåg vilken tid vi drog till Sebbe och Tomis hotell - men det gjorde vi i alla fall!


Mill Hill :)


Tomi & Tottie på hotellrummet - eller var det en hytt? :D


Tuten visar hur man dricker morgan och cola!

När vi hade druckit oss lite lätt salongsberusade tog vi en taxi till Crobar! Vilket var stället vi skulle ha mött alla innan konserten på onsdagen (dit vi inte hittade). 


Sebbe ville att jag skulle fota när han låg ned i taxin^^


Sedan vill jag minnas att vi även hade lite kamera-krig!

På Crobar drack vi massa öl... och efteråt ville jag och Tomi käka men Tottie frös haha och dessutom var det mitt fel att hennes band till jackan hade försvunnit^^ vet inte riktigt varför men hon kände väl att det var logiskt att jag hade ansvaret ;)

- Jag fryser, Tottie
- Har du tröjan på dig då? jag
- MEN NEJ! Tottie (skitförbannad)
HAHAHA


Så utan fyllekäk hittade vi tillslut en taxi tillbaka till grabbarnas hotell - hehe jag och Tottie skulle inte kunna komma tillbaka till Acton Town den tiden på dygnet så vi sov hos Sebbe och Tomi som bodde lite mer centralt^^ Sebbe hade dragit tidigare till hotellet så när vi kom tillbaka fick vi höra att han och Malin hade fått med sig en knarkare upp på rummet hahaha..

Morgonen efter:
- Men det var ju din polare, Sebbe till Malin
- Vadå min polare? Han frågade om han fick följa med upp och jag sa nej men du sa att han självklart skull med upp för vi har alkohol så hur blev det min polare?!, Malin


Jag fick äran att sova på golvet ^^ mycket skönt! Städaren skrämde livet ur mig på morgonen xD haha undra vad han tänkte när han kom in... två sängar och fem personer.. en som ligger på golvet med jacka som täcke.. haha han sa bara "Sorry" och gick ^^ haha.. mycket fint! Jag var vaken lite tidigare än de andra.. så jag väckte dem ^^ hahaha ... vi snackade lite ett tag men när det blev tyst igen skrek Sebbe:

- Fan nu får ni vara tysta, bara för att ni är vakna så betyder inte det att alla är det!!!
- Det är ingen som har sagt något nu, jag
- NEEJ, men ni tänkte göra det!!
HAHAHAHA!


Jag och Tottie åkte tillbaka till Acton Town. När vi kom fram till tågstationen hade skrevskallen på Russel Square gett mig en biljett som bara gällde för zon 1-2 fast jag hade betalt för en som skulle gälla för zon 1-4. Så jag kom inte ut - då blev jag lite upprörd och skrek på spärrvakten! Fick lägga till typ 60 pence och fick ett nytt kort ^^ hahah.. men jag var arg ett litet tag - det var då jag spottade ut mig att hon på Russel Sqare var en riktig jävla skrevskalle ^^

- jag är sugen på fett och slask .. och sås, jag
- ååååh, Tottie och såg drömmande ut


Vi kom ut från stationen och skulle till donken.. men istället för att gå vägen vi kunde så tog vi en annan. Så det tog oss en timme att komma fram xD Som tur var frågade vi om vägen efter typ 50 min.. hhaha ... men vi kom fram i alla fall! Vi satt på donken och blev bakfulla sen drog vill till vandrarhemmet för att packa ihop våra grejer och drack mer öl ^^


Fyllepicknick ;D

Sedan var det tyvärr dags att åka hem.. tur att vi snackade med Tomi, annars hade vi åkt fel.. vi hade inte koll på var tåget till flygplatsen gick xD hahah... eller vi trodde vi visste men icke.. fast som sagt, tur att vi kom hem i alla fall ^^

Nu ska jag åka till mamma för att baka lite!

Kommentarer

  • Guiden Tomi säger:

    Underbar läsning, och tack som fan att man hängde med er. Ni var fan jäkligt underbara. Säg till när ni ska till London igen, så kan jag hjälpa till som guide ;)

    2011-12-18 | 15:03:45
  • Ketchup säger:

    Hihi tack :P Ja det va askul att hänga med er också!! Självklart - för hur skulle det gå för oss i London utan guide liksom ;D

    2011-12-18 | 22:42:25
    Bloggadress: http://cissi08.blogg.se/
  • Tottie Redhot säger:

    HAhaha. Alltså seriöst, jag får typ ångest av picknick-bilden xD Sällan jag mått så dåligt tror jag ;) Men i övrigt var det ju en awesome resa ;)

    2011-12-19 | 10:50:43
    Bloggadress: http://totties.blogg.se/
  • Ketchup säger:

    Nej det var helt jävla brutalt! hahaha aah :D

    2011-12-19 | 15:53:30
    Bloggadress: http://c

Kommentera inlägget här: