notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

min lediga dag

Kategori: den eviga monotomin

God morgon världen :)

Jag är ledig den här veckan - men i vanlig ordning uppe med tuppen. Neej, klockan sju är sovmorgon! Jag ska börja med min B-uppsats nu idag (anledningen till att jag är vaken). Jag hade ett mycket givande möte med min handledare förra veckan - så jag vet precis hur jag ska lägga upp arbetet. Nu är det bara att göra.

Bra nyhet för lillebror som pluggar datorspelsutveckling - det är brist på sådana människor i den branchen. Äntligen kan jag kika på Nyhetsmorgon som jag brukar^^ Håller tummarna för journalisterna i Etiopien - hoppas att de får kortare straff. De har erkänt olaga intrång men det finns ju inga bevis för terrordåd. I helgen berättade Anna för mig att USA hade reagerat först på deras dom innan Sverige. Vad kan man säga om det? Hm.. jag tycker det är helskumt.. borde vi inte värna om våra medborgare lite mer? Det är ju endå skillnad på att rapportera om terror och att utföra det.. så ett straff för att ha utfört terrorhandlingar är ju inte rätt. Hur kan Sverige godta domen?! Helt bissart. Journalisterna har nu dömts till 11 års fängelse för olaga intrång och hjälp till terrorhandlingar.

Idag ska jag även till banken hade jag tänkt, måste fixa ett bättre bankkort. Matercard eller Visa... ska höra vad de rekomenderar^^ Har även ett viktigt samtal till festvalbussen att ringa. Kundtjänst öppnar klockan tio - så en minut över tio kan de vänta mitt samtal.

Under helgen fick jag veta att jag ska till London i maj. Anna har aldrig varit där så vi ska fira att pappa fyller 50 genom att åka dit. Pappa fyller i och för sig år i februari men Anna tyckte att vi skulle vänta till våren så vädret kanske är lite bättre! Jag har i och för sig hört rykten om att jag ska till London i februari också - med Tottie, Tomi och vem som nu vill hänga på! Dessutom ska jag till Dublin på St. Patrick's Day den 16 mars. Så det blir mycket Storbritannien i vår^^ - Inte mig emot!

Igår kväll var Rebecca på besök :) Vi kikade lite på film: Tomten är far till alla barnen och Bridget Jones Dagbok. Självklart drack vi lite kaffe och snackade om allt mellan himmel och jord samtidigt. Vara tyst när man kollar film? Vem fan orkar det... haha! Vi pratade om att ta tag i träningen nu i veckan - sen blev vi hungriga så käkade lite julmat som pappa hade skickat med mig hem...

Ikväll blir det utgång med fröken Mordhot!


Kommentarer

  • Tuten säger:

    Mycket London :D haha, mitt vykort kom fram hit idag xD typ två veckor senare xD

    2011-12-27 | 12:16:25
    Bloggadress: http://totties.blogg.se/
  • Ketchup säger:

    Jaa, London<3 HAHA va fint! xD vi måste fixa med Irland sen när du kmr hem också^^

    2011-12-27 | 12:51:39
    Bloggadress: http://cissi08.blogg.se/

Kommentera inlägget här: