notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

Whatever happened to all illegal fun

Kategori: Från förr

Igår kom jag hem fån Spanien - var på Mallorca - i Palma - med farmor i fem dagar. Det var trevligt att se solen igen! Vi kom ner på söndagseftermiddagen och blev hämtade, på flygplasen, av Kristina - vars mamma, Margareta, var farmors bästa vän - innan hon gick bort, förra veckan. Vi åkte till hotellet - i stadsdelen Armadam. Efter att ha kastat upp väskorna på rummet gick vi och åt middag, pasta med skaldjur. Efter det gick vi upp till Margaretas man och drack lite Hierbas (jävla örtslask som smakade lakrtis - blä) och lite annan alkohol.
 På måndagen gick vi in till centrum och shoppade lite: jag fick ett par skor! På kvällen var Maggans begravning - jag följde med för farmors skull. Begravningar är alltid jobbiga - för jag börjar alltid tänka på mormors begravning, som var enormt plågsam för mig. Denna begravning var i Svenska kyrkan så man förstog vad prästen sa.. det var hemskt att se farmor så ledsen; men dock förståeligt att hon grät. Maggan var bara 61 år och gick bort för att hon led av MS. Hennes mamma är fortfarande i livet - självklart var hon helt utom sig av sorg. Jag hatar att se människor så ledsna! Men cermonin var fin och precis som Maggan hade önskat spelades "When the saints are marching in" som sista sång.
 På tisdagen gjorde vi ingenting speciellt - gick på prommenad och shoppade lite till. Jag fick lite smycken. Juste, på eftermiddagen skulle vi äta "lite musslor" - servitrisen kom in med musslor i två stora skålar; det måste ha varit ett kilo i varje skål! Så efter det var man inte speciellt hungrig. På onsdagen gjorde vi inte heller någonting speciellt egentligen - gick runt i solen och snackade mycket.. sen shoppade vi lite till ^^ då fick jag mer smycken! Senare på kvällen åt vi kinabuffé det var gott - men snacka om att man blev mätt... haha..
 Igår åkte vi hem på förmiddagen: jag kände mig utvilad och välgödd när jag kom hem! Lasse Åberg åkte samma flyg som oss^^
 Det var en trevlig resa - skönt att göra ett avbrott i vardagen.. o roligt att umgås med farmor eftersom jag inte träffar henne så ofta. Efter denna resa har jag insett att jag och hon är ganska så lika till sättet; skrattar mycket, tycker om att prata och när farmor var i sitt esse var hon tydligen en riktig partypingla ^^ haha

Att vara hemma känns också skönt - speciellt med tanke på att det är helg nu! Igår kväll skulle jag ta en fika med Rebecca - när vi hade fikat klart hörde Crille av sig: han och John satt på Harrys och undrade om vi var ölsugna. Klart vi var! Men eftersom vi var på söder fick de komma till Wollmars istället^^ haha.. Jag lyckades att ta EN öl - och skulle ha hunnit den sista bussen hela vägen hem: om den hade kommit.. så tog buss till Orminge och gick i alla fall. Det var lite segt, ännu segare var det att gå upp och städa imorse. Men man måste jobba för att tjäna pengar^^
 Ikväll ska jag se Redlight Attraction på Klubb Gås!