notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

all because of you

Kategori: Från förr

Sitter vid matbordet (jag, syrran, mamma och moster)...
"Therese, ta mer mat!" - mamma (för 5e gången)
"men NEEEJ! om jag vill ha så tar jag väl.." - syrran
"gud vad otrevliga ni är jämt!!" (blablabla + lång utskällning - riktad mot syrran, mig  - o brorsan som inte ens va där) - mamma
"men Cissi har du packat då - pass o allting?" - moster (försöker byta samtalsämne)
"......... neej - jag hade tänkt åka utan packning asså... " - jag (ibland kan jag inte styra min sarkasm xD
.. trodde att min kära mor skulle explodera - sen var rond två igång, slutsats: vi är hemska, ouppfostrade och egoistiska :D .. ah jag tar alltid utskällningar på allvar ^^


 


Hade tänkt berätta om gårdagen - men för att få grepp om allting måste jag börja med att berätta om torsdagen. I torsdagskväll blev det så att jag gick ut och skulle ta en öl med Crille, skulle hem med sista bussen eftersom jag skulle jobba dagen efter - vi drog till Harrys där vi tog två öl. Hagges (en vakt) kommentar när han såg mig: "Har du färgat håret eller något? .. eller det kanske bara e så att du ser annorlunda ut utan helgsminkningen?" - kanske är bättre en kommentaren jag fick när jag kom dit i söndags "fan.. man känner ju knappt igen dig när du har så mycket kläder på dig!" ^^ haha .. Kenny (min åtta dagar i veckan-vakt) var också där - det är lite roligt att vakterna på Harrys faktist har noterat att jag inte är där .. eller förresten det kanske inte är så konstigt - brukade ju vara där varje dag ^^

Senare kom Lilly och John. Pga att det var inträde drog vi vidare: till Wollmars! Där blev det några öl till.. och ännu fler^^ haha .. Var hemma halv tre (efter 1 km promenad i ur och skur)- då skulle man kunna tro att jag skulle ha gått o lagt mig direkt när jag kom hem: men nej! Jag hittade cola i kylskåpet och chips i .. något skåp .. la mig i sängen och började kolla på Gilmore Girls - när chipsen var slut insåg jag att jag skulle gå upp tre timmar senare .. så jag ställde om alarmet: från halv sju till sju.

Klockan blev sju - alarmet gick igång - jag stängde av det - somnade om. Klockan blev åtta - jag inser att jag har försovit mig och flyger upp ur sängen .. rusar runt som en skållad råtta och kommer bara en kvart försent till jobbet ^^ Jobbade i 6 timmar.. sen kunde man pusta ut: äntligen helg = party! Ringer runt till the party-crew, men ALLA var sjuka eller fattiga eller skulle helt enkelt göra någonting annat! Irritationen spred sig i kroppen.. mitt i ett samtal med Tezzi upptäcker jag att jag är på fel buss (!!!). Eftersom jag bara har bott på samma stället i över 15 år är det förståeligt? .. irritationen började övergå till ilska .. prommenerade över skurubron .. hade en plan på att gå heeela vägen hem - för att jag var arg .. men orkade inte: åkte hem med bussen som kom efter en dryg halvtimme.. Väl hemma var jag upprörd och trött - så kommer det massa folk hem till oss.. (moster + mosters man). Mamma berättade att de skulle sova i mitt rum när jag är i Spanien - åker imorn - då blev jag förbannad ... jag tycker inte om att låna ut mitt rum!

Runt 17:30 kom vändpunkten: Jasmin ville ut på krogen - livet blev värt att leva igen!
Eftersom vi inte ville dra in och vara lame tidigt så kom Jasmin hit, hem till mig, en sväng innan. Hon hade med sig öl - det va nice^^ vi satt och garvade åt allt och ingenting - vi är likadana och tydligen lika till utseendet också (senare under kvällen fick vi höra att vi såg ut som tvillingar). Vi var inne på Rocks vid halv tolv typ.. Blev packade i vanlig ordning^^ Senare kom Manne och höll oss sällskap! Lasse i baren friade till mig ^^ annars hände väl inget speciellt: vi röjde dansgolvet, drinkskurkade, bråkade med randoms, snackade med folk som man känner igen men inte har en susning om vad de heter.. I slutet av kvällen hamnade jag i en diskussion om det sociala arvet med en grabb som försökte ragga upp mig's gitarlärare - som va 52 bast och astrevlig ^^ men jag tror grabben blev lite besviken när jag började ignorera honom för att diskusionen med musikläraren var med intressant ^^ hahaha.. Sen skulle man hem - jag försökte ringa Charlie, han svara (fast han sov så han ville inte hålla mig sällskap på vägen hem :O) .. så jag terroriserade ett lesbiskt par som va från Tyskland ^^ När jag kom till Slussen skulle min buss komma om tio minuter - jag var sugen på donken och extremt kissnödig: så jag sprang upp och pissa i trappan vid slussen xD sen rusade jag in på donken .. trängde mig före alla i kön - köpte två cheese - sprang ner till bussen, hann med den. Sen vaknade jag med dreggel i halva ansiktet en sation innan jag skulle av. Ragglade hemåt .. somnade som en stock.

Vaknade fyra timmar senare av att systeryster lyssnar på skitmusik ashögt i sitt rum.. jag orkade inte skrika eller banka i väggen, övervägde att ringa henne - eller dra iväg ett sms .. men jag orkade inte^^ Låg halvt i koma i en timme, eller två.. sen ringde pappa - sen gav jag upp tanken på att kunna somna om.. så jag kollade på tv tills magen började skrika av hunger och koffeinbristen blev för påtaglig! haha.. 

Kanske ska packa klart snart .. hmm.. sen ^^ 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: