notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

onsdag.

Kategori: Från förr

Jag vaknade en timme innan jag hade behövt, igen. Jag var utvilad så jag gick upp, hämtade in tidningen och åt frukost i köket.

När jag hade kommit igeonom, lite mer, än halva tidningen kunde jag läsa en artikel som handlade om att: FN-soldater våldtar flickor och pojkar i u-länderna! De åker till ett land där befolkningen behöver hjälp och tvingar barn till sexuella "tjänster". Hur ska man reagera när man läser något sådant? Jag blir helt mållös. Man kunde läsa att bla. FN-soldater "bytte" mediciner, mat, mobiltelefoner etc. mot sexuella tjänster. Våldtäckterna utfördes inte bara av FN-soldater utan även av chafförer och chefer i organanisationen. Järningsmännen var till största delen män men det fanns även kvinnor som "sysselsatte" sig med detta. Att utnyttja människor i de mest utsatta delarna av världen är inte bara motbjudande och oacceptabelt; det är dessutom helt sinnessjukt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: