notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

tjugoförsta maj

Kategori: Från förr

Nu är jag hemma från skolan och ska antaligen åka till gymmet snart; jag är hur trött som helst men jag måste träna! Så det är bara att ta sig i kragen, packa väskan och ge sig av mot bussen. Fast innan dess måste jag faktiskt äta någonting. Eftersom det är onsdag hade jag sovmorgon till klockan halv tolv och det betyder att jag äter frukost och lunch i ett innan jag går till skolan! 

-


Eftersom bloggen skulle flyttas till ett nytt system så kunde jag inte publicera något inlägg imorse. Jag fick helt enkelt spara mina morgontankar till senare; i ett Word-dokument! 

Jag publicerar dem här och nu istället, eftersom flytten är klar!


Jag vaknade en och en halv timme innan jag skulle gå upp. Jag var utvilad så jag kunde inte somna om igen - men jag tror att det som väckte mig var; det vackra vädret, solen som sken in genom mitt fönster. Som för övrigt bländade mig. Vanligtvis skulle jag ha blivit "lite förargad" av det som skedde denna morgon, men eftersom jag kände mig utvilad kunde jag se det posetiva i situationen: sloen skiner!


Jag hade tid till att ta en lång dusch, äta frukost vid köksbordet och (eftersom mamma äntligen har tagit sitt förnuft till fånga och beställt hem DN igen) läsa tidningen! Någonting som slog mig som lite bisarrt och osmakligt var att det är matrecept på sidan efter dödsanonserna; så man kan först läsa om vilka som har avlidigt och efter det vända sidan och läsa tips om vad man kan äta till middag!  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: