notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

The kind of monday that I like.

Kategori: Från förr

Som sagt så är jag ledig idag!

Jag är hemma hos pappa. Pappa och Anna är på jobbet och jag lämnade Viktor i skolan för ungefär en timme sedan. Viktor fyller år idag! Grattis lillebror<3

Nu har jag läst ut Främlingen av Albert Camus. Så jag färdigställde min läsloggsmall och skickade in den, skönt att kunna "kryssa av" den från min mentala att-göra-listan!

I går kväll tittade jag och pappa på Bodyguard - med Kevin Costner och Whitney Houston. Den filmen är jättebra och det var längesedan jag såg den; och första gången jag satte mig in i den ordentligt!

Innan jag åkte till pappa i går skrev jag ett inlägg som jag döpte till "I don't like mondays - Boomtown ras". Jag döpte den till det eftersom jag gillar låten och för att jag lyssnade på den medan jag skrev inlägget. Jag lyssnade på den på youtube (eftersom mitt limewire inte fungerar). Så jag läste kommentarerna till låten och de stog saker som antydde att låten handlade om någonting speciellt; så jag började lyssna ordentligt på texten och googlade lite. Jag läste låttexten är baserad på en verklig händelse: det var en 16-årig flicka, Brenda, från san Diego som gick till skoln och sköt både elever och lärare (1979). Jag läste även att hon hade fått vapnet av sin pappa i julklapp! När polisen frågade henne varför hon hade gjort det var hennes svar; "I don't like monday's", och det var däför sången - av Bob Gelof - fick just det namnet. I en av kommentarerna till videon (på youtube) påstår en person att dens syster satt på samma ungdomsanstalt som Brenda och systern hade också frågat om en anledning och då hade Brenda svarat "The little man on my shoulder told me to". Jag kan inte komma på någonting att säga förutom: hemskt! Inte bara att människor blev mördade, vilket självklart är hemskt i sig självt, utan även att hon antagligen hade en pshykisk sjukdom som ingen visste om/reagerade på och därför kunde hon inte få hjälp...

  Här låtklippet från youtube;


Kommentarer


Kommentera inlägget här: