notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

smothering

Kategori: Från förr

Nu är jag hemma hos mamma.

Efter skolan åkte jag hem till Rebecca och åt morötter, vi var riktigt flummiga och trötta eftersom vi hade spenderat de två sista lektionerna i en datordal som är varm som en bastu. När klockan var runt halv fyra så gick vi ner till A'N'T för att de skulle kolla på våra piercingar, piercingarna såg bra ut och vi ska tillbaka om två veckor igen! Efter besöket gick vi till City-mottagningen, där Rebecca skulle ta vaccin men det tog så lång tid så vi hann inte.

Vi mötte Madde utanför Taco Bar där vi käkade middag - lite senare kom även Amanda dit! Vi gick tillsammans till Statsteatern och mötte de, tolv, från vår klass som kom för att se teatern. Den allvarsamma leken. Det var en bra pjäs, allt som allt. Man kan förstå att den väckte uppståndelse under början av 1900-talet, då den skrevs, eftersom den handlar om otrohet. På raden framför oss satt det några killar frpn Norrland, att dömma av dialekten! Eftersom vi var något flamsiga så började vi prata norrländska med varandra i pausen - de vände sig om och tittade på oss, kan man ju säga. Efter pjäsen gick vi hem, eller jag gick til slussen rättare sagt, när jag stannade och pratade med Rebecca utanför hennes port skrek hon plötsligt "KOLLA NORRLÄNINGARNA" varpå jag vände mig om och pekade och skrek "JA, DÄR ÄR DEM JU" sen bört vi nästan ihop av skratt.

Nu ska jag skriva lite på min hemtenta, som ska in imorgon, sen ska jag sova!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: