notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

sjuttonde maj

Kategori: Från förr

Jag sitter i köket och jobbar vid mammas bärbara (jobb)dator. Jag tyckte att jag förtjänade en lite paus eftersom jag har arbetat hela dagen. Eller okej, jag började jobba klockan halv tio men i alla fall!

Idag är det Norges nationaldag. Det är, antagligen, viktigt för norrmännen. Inte speciellt viktigt för mig, eftersom jag inte har någon koppling till vårt granland i väst. Jag har däremot ett stark minne från det där datumet, det var 2002, när jag gick i sexan. Läraren som jag hade från första- till sjätte klass kommer från Norge och hon skulle fira nationaldagen varje år så i fem år hade vi vikarie varje år den sjuttonde maj. Men när vi gick i sexan hade vår lärare fått för sig att vi, klassen, skulle få delta i nationaldagsfirandet. Vi skulle gå från slottet till Djurgården i ett tåg med massa norrmän. Jag vet inte varför hon hade fått för sig att vi skulle tycka det var roligt .. det enda som var underhållande var nog att se henne i norsk folkdräckt! - Jag och några fler hamnade sist i tåget och efter ett tag hade vi kommit efter så vår lärare fick springa tillbaka och skälla på oss ... Jag kan verkligen inte förstå varför hon tog med oss, hon tyckte inte ens om större delen av klassen!

Min farfars fru fyller dessutom år idag och när jag och min bror var små så skojade hon med oss och sa att hela Norge flaggade för henne på hennes födelsedag. Eftersom jag var liten och naiv så trodde jag på det...
- Grattis Viola!

,, dessutom har Rebecca namnsdag idag så grattis på dig också :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: