notice.

Three tomatoes are walking down the street
- a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato.
Baby tomato starts lagging behind.
Poppa tomato gets angry, goes over to the baby tomato, and squishes him... and says:
"Ketchup."

i ett svagt ögonblick

Kategori: Från förr

Varför fortsätter man äta när man är mätt? Jag undrar verkligen det.. Jag var mätt när jag hade ätit middag - entrcote, klyftpotatis och grönsaker - men bara för att syrran hade gjort efterrätt så var jag tvungen att käka det också; chokladgarnerad frukt med galss! Vem kan motstå lixom? Jag åt typ tre potioner, jag kan verkligen inte förstå varför! Jag kunde ha smakat lite och sedan kännt att jag var mätt och: slutat äta! Men nej, jag åt som sagt tre potioner av det, sen var Therese tvungen att hämta en påse cheesballz, som jag inte ens är så förtjust i.. men bara för ätandets skull så tryckte jag i mig ett antal sådana också! Min fråga är fortfarande: varför?!?

Man mår inte speciellt bra av att äta för mycket! Jag vet hur mycket jag hatar den här känslan; övermätt. Trots det kan jag inte låta bli att trycka i mig saker även fast kroppen säger stopp. Detta händer, som tur är, bara vid vissa svaga tillfällen. Det var mer ofta förut eftersom jag har skafat mig självdiseplin på äldre dar' ..  men just idag har jag haft "en svag dag" så att säga, så jag föll för frestelsen! "Det bästa sättet att bli kvitt en frestelse är att falla för den" - Oscar Wilde

Min största svaghet är verkligen choklad - i alla färger och former.. vem kan säga nej?

image164

Kommentarer


Kommentera inlägget här: